مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمدگفت: از ابتدای خرداد تا کنون بیش از ۴۸ هزار لیتر آب به آبشخور‌های حیات وحش نقاط گرمسیری استان منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن جعفری نژادگفت: خشکسالی ها و کم بارشی ها ی اخیر باعث کاهش دبی آب چشمه ها شده که این کاهش می تواندتهدیدی بالقوه برای حیات وحش محیط زیست استان خصوصا" درمناطق گرمسیری محسوب شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به تامین آب 15 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گرمسیری استان اشاره کردو افزود: به صورت دوره ای و هفتگی 11 آبشخور در مناطق حفاظت شده دیل و خامین , 4 آبشخور در منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه برای استفاده حیات وحش تامین آب می شوند.
 
وی ادامه داد: بصورت دوره ای و هفتگی با استفاده از تانکرهای سیار 500 و 1000 لیتری از اوایل خرداد جاری این کار شروع شد, که تاکنون بالای 48 هزار لیتر آب به آبشخورها منتقل شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آبگیری منابع آبی ادامه دارد افزود: تا شروع نخستین بارش ها این کار ادامه خواهد داشت.
 
جعفری نژاد  وجود بیماریهای مشترک دام های اهلی و حیات وحش را تهدیدی دراین راستا خواند و گفت :برای جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری قبل از هرگونه تامین آبی , آبشخورها توسط محیط بانان ابتدا پاکسازی , ضدعفونی و سپس تامین آب می شوند.
 
وی درپایان اظهار کرد: درابتدای خرداد پس از پایش و بررسی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان ، برای جلوگیری از گدار حیات وحش، بخشهایی که با کمبود شدید آب مواجه بودند توسط تانکرهای آب سیار تامین آب شده وخواهند شدتا بتوانیم امسال از بحران کمبود آب در مناطق حفاظت شده عبور کنیم.  
 
انتهای پیام/غ

آبرسانی به حیاط وحش

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.