بند خاکی در بخش انجیر خرانق اردکان احداث می‌شود

اداره منابع طبیعی اردکان از احداث بند خاکی به منظور کنترل سیلاب و تغذیه قنات در بخش انجیر خرانق خبر داد.

بند خاکی در بخش انجیر خرانق اردکان احداث می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مرتضی افخمی رئیس اداره منابع طبیعی اردکان گفت:  احداث بند خاکی و عملیات سنگ به منظور کنترل سیلابی که در منطقه‌ی بالا دست به وجود می‌آمد و تغذیه قنوات پایین دست این عملیات در دست اجرا است.

 افخمی  افزود:حجم عملیات حدود ۱۸ هزار متر مکعب عملیات خاکی و هزار و ۱۰۰ متر مکعب و عملیات سنگ که در این منطقه انجام می‌شود و حجم پس از پایان عملیات حدود ۳۷ هزار متر مکعب حجم آبگیری این منطقه است.

وی گفت: اعتبار این عملیات از محل اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی است و امسال به بخش آبخیزداری به سراسر کشور تخصیص داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی اردکان با اشاره به  اینکه بیش از ۲۴۰ میلیون تومان  اعتبار برای دو پروژه در بخش خرانق است  گفت: مجموع اعتباری که امسال در بخش خرانق هزینه می‌شود چیزی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان که در غالب چند پروژه‌ی مختلف در مناطق مختلف بخش خرانق قرار است هزینه شود.

افخمی هدف از اجرای این عملیات را کنترل سیلاب دانست و افزود: از حداقل آب باید حداکثر استفاده را داشته باشیم و فرصت نفوذ و تغذیه به سفره‌های زیر زمینی داده شود و در این منطقه‌ی خاص چند رشته قنات پایین دست وجود دارد که مشرف به کاروانسرای انجیر و منطقه‌ی پایین دست هستند و حجم زیادی بارندگی که سالانه در این منطقه می‌باشد و از این آب راه‌ها می‌توان تشخیص داد حجم بارندگی در منطقه وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی گفت: برای کنترل سیلاب و سفره‌های زیر زمینی را تقویت کنیم این عملیات را انجام می‌دهیم و در بخش خرانق یک پروژه در رباط انجام می‌شودکه با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر به این پروژه تخصیص داده مکان یابی شده و فقط باید برآورد و روند اداری و انتقال پیمانکار برای اجرای عملیات گذاشته شود.

منطقه‌ی انجیر در بخش خرانق شهرستان اردکان  در فاصله‌ی ۶۵ کیلومتری مرکز شهرستان این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ی

احداث بند خاکی به منظور کنترل سیلاب و تغذیه قنات در بخش انجیر خرانق

برچسب ها: محیط زیست ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار