واکنش گرامی مقدم به اظهارات منتجب‌نیا:

انتخابات کنگره حزب اعتماد ملی قانونی بود/فله‌ای خواندن آرای انتخابات توهین به خرد جمعی است

عضو حزب اعتماد ملی به اظهارات اخیر منتجب‌نیا مبنی بر اینکه انتخابات اخیر کنگره حزب اعتمادملی به وسیله آرأی فله‌ای صورت گرفته است، واکنش نشان داد.

انتخابات کنگره حزب اعتماد ملی قانونی بود/فله‌ای خواندن آرای انتخابات توهین به خرد جمعی استاسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  در واکنش به اظهارات اخیر منتجب‌نیا مبنی بر اینکه انتخابات اخیر کنگره حزب اعتمادملی به وسیله رأی فله‌ای صورت گرفته است، اظهارکرد: این نوع ادبیات توهین به خرد جمعی است.

این عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: کنگره حزب اعتماد ملی توسط کمیسیون ماده 10 احزاب به تصویب رسیده است و تمامی مراحل قانونی آن طی شده است.

وی با بیان اینکه کنگره حزب اعتمادملی با استقبال عمومی مواجه شد، اظهارکرد: در این مراسم که کنگره بزرگی هم در میان احزاب سیاسی محسوب ‌شد، حدود پانصد نفر از اعضای حزب در سراسر کشور با امضای خودشان و ارائه کدملی و کارت شناسایی در جلسه حضور پیدا کردند.

گرامی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب که به دبیرکل حزب اعتماد ملی ابلاغ شد، اساسنامه و مرامنامه حزب اعتمادملی مورد تأیید قرار گرفت و تنها در مورد انتخابات اعضای شورای مرکزی اشکالی گرفته که مقرر شد انتخابات باید مجدداً برگزار شود.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده 10 احزاب این مصوبه را به دبیرکل ابلاغ کرده و دبیرکل هم در نامه‌ای مسئولیت برگزاری کنگره را برای انتخابات اعضای شورای مرکزی با رأی مخفی به قائم مقام حزب، آقای حضرتی واگذار کردند بنابراین تمامی مراحلی که حزب اعتماد ملی تاکنون طی کرده، قانونی و بر اساس اساسنامه بوده است.

عضو حزب اعتماد ملی با انتقاد از اظهارات برخی اعضای حزب اعتمادملی نسبت انتخاب قائم مقام جدید حزب اعتمادملی تصریح کرد: بنا نیست اگر کسی در حزب دارای رأی اکثریت نیست، دست به اقدامات غیرحزبی بزند و بر خلاف نظر اکثریت اعضای حزب و شورای مرکزی مسیرهای غیرطبیعی را طی کند، قطعاً هر حزبی دارای نحله‌های فکری متفاوت است که در مقطعی می‌تواند اکثریت باشد و بالاترین رأی را بیاورد و در شرایطی در اقلیت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کار حزبی تن دادن به رأی جمعی است، خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که فردی بگوید هرآنچه را که من گفتم حزب باید اعلام کند و مرغ یک پا دارد چراکه حزب پادگان نیست و مکانی برای برخورد افکار و اندیشه‌ها و در نهایت رأی اکثریت با خرد جمعی است.

گرامی مقدم با تاکید مجدد بر قانونی بودن روند برگزاری کنگره حزب اعتمادملی، یادآور شد: در همین مسیر دبیرکل حزب اعتمادملی، آقای حضرتی را به عنوان برگزارکننده کنگره حزب انتخاب کردند و کمیسون ماده احزاب هم در همین راستا نظر خود را اعلام کرده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی افراد تمایلی برای تمکین به رأی اکثریت یا قانون ندارند، تصریح کرد: این مساله در حالی است که اکثریت اعضای حزب اعتماد ملی به قانون و اساسنامه تمکین کرده و به دنبال پیگیری مسائل حزب هستند.

این عضو حزب اعتمادملی تصریح کرد: توجیهی برای این مساله وجود ندارد که فردی مدعی باشد که حزب قانونی رفتار نمی‌کند، آن هم به این دلیل که حزب تن به رأی فردی نداده است.

گرامی مقدم در بخشی دیگری از سخنان خود حضرتی را قائم مقام قانونی حزب دانست و خاطرنشان کرد: افراد به آقای حضرتی رأی مخفی دادند تا وی قائم مقام باشد، مضاف بر اینکه قائم مقام را دبیرکل حزب انتخاب کردند و بر رأی شورای مرکزی صحه گذاشتند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر منتجب‌نیا مبنی بر اینکه انتخابات اخیر کنگره حزب اعتمادملی به وسیله آرأی فله‌ای صورت گرفته است، اظهارکرد: این نوع ادبیات توهین به خرد جمعی است و نمی‌توان قبول کرد فردی که دوسال در جلسات اعضای شورای مرکزی شرکت نکرده، خودش را قائم مقام حزب بداند و یا در جلسات اکثریت شرکت نکند و رأی اکثریت را هم در نظر نگیرد و بگوید که آرای اعضا فله‌ای بوده است، این حرف چه به معناست.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: در بیشترین حالتی که اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی در جلسه‌ای شرکت کردند، حدود 40 تا 42 نفر بودند و در جلسه‌ مذکور حدود 33 نفر از اعضای شورای مرکزی علیرغم عدم شرکت و تحریم دوستان مخالف اکثریت حضور یافتند و به قائم مقامی آقای حضرتی رأی دادند، بنابراین با این شرایط چگونه رأی این افراد فله‌ای می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: منتهی اگر فرض بگیریم که رأی شورای مرکزی هم نبوده باشد، آقای دبیرکل قائم مقام خودش را با تشکر از قائم مقام قبلی انتخاب کردند و حکم دادند، در نتیجه این مساله تمام است و بر طبق اساسنامه این کار صورت گرفته است.

گرامی مقدم با بیان اینکه اینگونه حرکات هیچگونه سنخیتی و همخوانی با ادعای دموکراسی‌خواهی ندارد، خاطرنشان کرد: بیشتر کسانی که اینگونه با رأی اکثریت مخالفت می‌کنند، به دنبال رأی فردی هستند و حزب را با معنای واقعی کلمه تمکین به خرد جمعی است، نمی‌پذیرند و قبول ندارند.

وی ادامه داد: ما هم به اینگونه ادعاها اهمیتی نخواهیم کرد و کار قانونی خودمان را خواهیم کرد و هرآنچه را قانون و اساسنامه بگوید برای ما مورد احترام است و به آن عمل خواهیم کرد.

گرامی مقدم تصریح کرد: ما علیرغم اینکه در دوسال گذشته تهمت‌ها و افتراهای بسیاری زده شد، توجهی نکردیم و صرفاً به قانون مراجعه کردیم و قانون هم در هفته گذشته تکلیف ما را مشخص کرده و کمیسیون ماده 10 احزاب، کنگره را تأیید و اساسنامه و مرامنامه به روشنی مورد بررسی قرار گرفته و ما منتظر هستیم تا در ششم مهرماه برای انتخاب اعضای شورای مرکزی در کنگره شرکت کرده و افراد جدید را انتخاب کنیم.

این عضو حزب اعتماد ملی در پایان اظهارکرد: من به عنوان یک حزب اعتمادملی همانطور که دبیرکل همه اعضا را به حضور در کنگره دعوت کردند، از دیگر اعضا می‌خواهم که در کنگره بعدی ششم مهرماه شرکت کنند تا براساس قانون و اساسنامه اعضای شورای مرکزی انتخاب شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار