نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عراق باید پاسخگوی حمله به کنسولگری ایران در بصره باشد/آمریکا و رژیم سعودی بدنبال ایجاد تنش در روابط تهران و بغداد هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک ایران وظیفه دولت عراق بوده است و آنها باید درباره حمله به کنسولگری کشورمان در بصره پاسخگو باشند.


عراق باید پاسخگوی حمله به کنسولگری ایران در بصره باشد/آمریکا و رژیم سعودی بدنبال ایجاد تنش در روابط تهران و بغداد هستندسید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به حادثه آتش زدن کنسولگری ایران در بصره، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را در عراق ایفا می‌کند و با مقابله با تروریست‌ها، از تجزیه‌ این کشور جلوگیری کرده است، بنابراین تروریست‌ها، رژیم عربستان سعودی و آمریکایی‌ها که ارباب این دو هستند، بسیار از این موضوع عصبانی‌اند.

وی افزود: آمریکا و سعودی ها تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه و اختلاف، میان ایران و عراق جنگ به راه بیندازند و احساسات و افکار عمومی را علیه ایران تحریک کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه عراق درباره حمله به کنسولگری ایران در بصره باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک ایران وظیفه دولت عراق است و مسئولان این کشور باید افرادی را که دست به چنین اقدامی زدند، به اشد مجازات محکوم کنند. 

نقوی حسینی اظهار کرد: ایران و عراق مراودات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف به ویژه مناسبات مذهبی دارند و معتقدم یکی از اهداف آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تحت الشعاع قرار دادن همین موضوع است، به ویژه برگزاری مراسم اربعین که با حضور چند 10 میلیون نفر برگزار شده و بزرگترین گردهمایی شیعیان است.

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی خاری در چشم دشمنان است به همین دلیل آنها بدنبال ایجاد تنش میان ایران و عراق هستند، ان‌شاءالله این مراسم همچون سالهای گذشته بدون مشکل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار