سفیر کشورمان در ارمنستان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی ایران برای حضور در بازارهای اورآسیا

سفیرکشورمان در ایروان بر ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی کشورمان برای حضور در بازارهای حوزه اورآسیا تاکید کرد.

ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی کشورمان جهت حضور در بازارهای حوزه اورآسیاه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش تخصصی "فرصت ها در حوزه یورآسیا" به منظور  بررسی نحوه فعالیت در حوزه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری حوزه اورآسیا و تحلیل نحوه فعالیت و بررسی تجارب حضور بخش های خصوصی و دولتی کشورمان در دو دهه گذشته برگزار شد. این همایش باحضور  تجار، بازرگانان، فعالین اقتصادی، مسئولین اتاق بازرگانی صنایع و معادن  مقام های وزارت صنعت همچنین سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان  برگزار شد.
سفیر کشورمان در ایراوان با تاکید براینکه حضور نخبگان، جوانان تحصیلکرده و متخصص ایرانی فرصت مغتنمی برای آینده کشورمان است افزود: آنها در صورت داشتن مجال و فرصتی برای ظهور و بروز توانایی هایشان در مدیریت کشور و بهره گیری از تجارب مدیران لایق خواهند توانست آینده درخشانی را برای کشورمان در زمینه های مختلف رقم بزنند.
سجادی همچنین با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های حوزه اورآسیا، ارمنستان را دروازه ورود به این منطقه دانستند که با داشتن مزایای عمده ای نظیر روابط حسنه سیاسی و اقتصادی با  ایران، لغو روادید میان دو کشور، وجود منطقه آزاد تجاری مغری و ... می تواند عواید زیادی را نصیب تجار و تولید کنندگان ایرانی کند.
وی بابیان اینکه در عصر کنونی کشورها به دنبال متنوع کردن مسیرهای ارتباطی خود با جهان هستند، افزود: همکاری و سرمایه گذاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور شمال-جنوب ، راه آهن دو کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه باعث عملیاتی کردن و اتصال مسیر ارتباطی خلیج فارس و دریای سیاه خواهد شد.

  سفیر کشورمان در ایروان ادامه داد: تجار و تولید کنندگان ایرانی در صورت ساخت این کریدور ارتباطی، می توانند کالاها و تولیدات خود را به سهولت و با هزینه کمتر به بازارهای اتحادیه اورآسیا و همچنین اتحادیه اروپا منتقل کنند.
 سجادی در ادامه با تاکید بر وجود  زمینه های مختلف همکاری با ارمنستان، گفت: در بخش های انرژی، ساخت نیروگاهها برقابی، خورشیدی و بادی، کشاورزی و دامپروری و ... آمادگی سفارت کشورمان در ایروان را برای هر نوع همکاری جهت تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری بین دو کشور اعلام می کنیم.
دومین همایش فرصت ها در حوزه یورآسیا قرار است با مشارکت فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در مهرماه سالجاری در ایروان برگزار می شود.

انتهای پپام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار