در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

تیراژ کتاب به ۲۰ نسخه رسید/ ناشران به دلیل گرانی کاغذ دست از کار کشیده اند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفت:رکود بازار کتاب و قیمت تمام شده انتشار آن باعث شده که هیج ناشری تمایلی به انتشار کتاب ندارد.

تیراژ کتاب به ۲۰ نسخه رسید/ ناشران به دلیل گرانی کاغذ دست از کار کشیده اندکامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ناشران دیگر هم دست از کار کشیدند و کتاب جدیدی منتشر نمی کنند گفت: ناشران به دلیل گرانی کاغذ دست از کار کشیده اند و کتاب جدیدی منتشر نمی کنند چراکه مردم دنبال پوشک و وسایل اولیه زندگی هستند از این رو در این شرایط نابه سامان فعلی،تورم لجام گسیخته، انگیزه و توانی برای کار فرهنگی باقی نمی ماند.

وی افزود: حتی وقتی با مشهورترین و پرکارترین ناشران  تماس می گیرم می بینم آن ها بیشتر از دو سه عنوان کتاب در شمارگان کم منتشر نمی کنند.

شرفشاهی گفت:جای تاسف دارد شمارگان کتاب در کشور به 20 نسخه رسیده است.این افراد اشخاصی هستند که  به نیت های دیگری کتاب منتشر می کنند تا به نوعی در کتابخانه ملی ثبت شود یا بهره برداری دیگری از این کار کنند.با این وضعیت رکود بازار کتاب و قیمت تمام شده انتشار آن، هیج ناشری تمایلی به انتشار کتاب ندارد.در این میان برخی کتاب را با تیراژ پایین و به صورت دیجیتال منتشر می کنند.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه ناشران به تناسب میزان سفارشی که دریافت می کنند کتاب منتشر می کنند، بیان کرد: در  شرایطی که ارزش پول ملی سقوط کرده است اگر کتاب ناشری خریداری نشود روز به روز سرمایه وی در معرض خطر  قرار می گیرد و از بین می رود.تمام این موارد باعث می شود که  آن شور و رغبت گذشته را در زمینه انتشار کتاب نداشته باشیم.

انتهای پیام/

انتقاد مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر از کاهش تیراژ کتاب

برچسب ها: ادبیات ، نشر کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار