سردار مومنی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

کشف کالای قاچاق افزایش چشمگیری داشته است/ تمامی مجرمان و متخلفان شناسایی شدند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع آخرین آمار‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی برگزار شد.

کشف کالای قاچاق افزایش چشمگیری داشته استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (دوشنبه ۱۹ شهریور) آخرین آمارها و برنامه‌های نیروی انتظامی که با حضور سردار اسکندر مومنی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

در ابتدای برنامه سردار مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، اظهار کرد:بدون کار اطلاعاتی و کنترل صحنه، رسیدن به افراد دانه درشت که تاثیر جدی در نوسانات بازار دارند، غیرممکن است، نیروی انتظامی بعد از اتفاقات دی ماه  در حوزه اقتصاد، با درخواست دولت وارد صحنه شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حضور فیزیکی و نامحسوسی در میادین و جامعه حضور موثری داشته است، افزود: نیروی انتظامی در این رابطه اقدامات مناسبی را صورت داده است، مثلا فرماندهی تهران بزرگ با تمام توان وارد میدان شد.

سردار مومنی حضور نیروی انتظامی در میدان را دلیل بازدارندگی و برخورد با متخلفان دانست و گفت:همان طور که دستگاه قضایی نیز اعلام کرد چند پرونده بزرگ در حال انجام است که این مجرمان توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان اقتصادی مثبت بوده است، بیان کرد:چند پرونده بسیار مهم را تحویل دستگاه قضایی قرار داده است که قوه قضاییه نیز به سرعت پیگیری و کیفرخواست داده است و می‌توان گفت که فرایند کار به خوبی طی می‌شود.

سردار مومنی افزود: از خلاء‌هایی فراوانی سوء استفاده اقتصادی شده است اما مردم یقین داشته باشند که تمامی مجرمان و متخلفان شناسایی شدند و این عزم و قوای جدی در تمامی قوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق ما افزایش قابل توجهی ویژه داشته است، گفت: سال ۹۶ نسبت به ۹۵، ۵۰ درصد افزایش داشته و در پنج ماهه ابتدای سال بیش از ۷۵ نیز افزایش چشمگیری داشته است که تغییراتی در این زمینه نیز ایجاد شده است.

سردار مومنی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق از جهت ریالی ۷۵ درصد افزایش داشته است، گفت:با این وجود تقاضا دو برابر می‌شود و عرضه نمی‌تواند خود را با قیمت کالا تنظیم کند که در نهایت به صورت کاذب شاهد کمبود و افزایش قیمت می‌شویم که به صورت تصاعدی ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با تجزیه و تحلیلی که صورت گرفته عملکرد نیروی انتظامی نسبت به گذشته در مبارزه با قاچاق روند مثبتی را به همراه داشته است، افزایش کشفیات از سویی نشان از کاهش واردات نیز به حساب می‌آید.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه حضور پلیس در بورس نقش پیشگیرانه‌ای را به همراه دارد، افزود: این مسئله باعث کاهش ورود کالای قاچاق به کشور است که دستگاه‌های اجرایی بایستی وحدت لازم را داشته باشند.

وی با بیان پلیس می‌تواند حضور مثبتی در اتفاقات داشته باشد؛ گفت:حضور آن بازنداره محسوب می‌شود.

سردار مومنی خاطر نشان کرد:ما امسال تاکنون ۳۳۹ کشفیات داشتیم که ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تصریح کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری و اجتماعی شدن را داشته باشد و ما در کشف و برخورد با قاچاقچیان عملکرد مثبتی را شاهد بودیم که موارد مخدر صنعتی درصد کمتری از مواد مخدر را تشکیل می‌دهد و مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی رو به افزایش است.

سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با محاسبه میانگین مجموعه معتادین کشور سن اعتیاد به دست می‌آید لذا، آرامش روانی مردم را نباید با دادن آمار‌های مربوط به سن اعتیاد دچار خدشه کرد، گفت: ممکن است فردی در دوران کودکی از سوی خانواده معتاد شده باشد و این سن اعتیاد محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط امنیتی در خصوص جرائم بسیار خوب است، اظهار کرد: سرقت از بانک ۷۳% درصد و قتل ۱۱ درصد کاهش یافته و از سوی دیگر آدم ربائی ۷ درصد و سرقت حدود ۱۰ درصد افزایش داشت، عموما سرقت خرد افزایش پیدا می‌کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امسال درگیری‌ها در مرز ۵۴ درصد افزایش یافته است، اما پایداری و مقاومت همکارانمان افزایش زیادی داشت خاطرنشان کرد: ماموریت‌های جانبی دیگری در سال‌های گذشته نداشتیم، اما امسال در موضوعاتی مانند سکه و ارز به مأموریت هایمان اضافه شد، اما همچنان به دنبال حفظ امنیت عمومی هستیم، سال گذشته در پایان اربعین زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد همکاران ما به کرمانشاه رفتند و پس از یک ماه ماموریت در موضوع اربعین به آن‌ها گفتیم که باید در سر پل ذهاب بمانند و شاهد بودیم که با انگیزه بالا به مردم کمک می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هر موضوعی در جامعه به نیروی انتظامی برمی‌گردد اظهار کرد: در برخی موارد در خصوص جنس پلاک‌ها مشکلاتی وجود داشت، اما الان بعید است که این مشکل در خصوص پلاک وجود داشته باشد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه قرار گاه جهادی آموزشی را از ۲ سال قبل راه‌اندازی کرده‌ایم گفت: این قرارگاه دستاورد‌های خوبی دارد به طوری که تمرکز بر آموزش و ورزش است.

سردار مومنی تصریح کرد: تنوع خودور‌های نیروی انتظامی در برخی موارد به دلیل مشکلات خرید است و در برخی موارد مجبوریم از خودرو‌هایی استفاده کنیم که سرعت بیشتری دارند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیشتر درگیری‌ها در شرق و شمال غرب کشور است عنوان کرد: هلاکت اشرار ۱۱ درصد و درگیری‌ها نیز ۵۴ درصد افزایش یافته است، اما آمار شهدا ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جرائم در فضای مجازی ۵۴ درصد رشد داشته است که درصد بالایی از آن مربوط به کلاهبرداری و مباحث مالی می‌شود ادامه داد: جرایم در فضای مجازی شتابان رو به افزایش است و باید ساز و کار‌های لازم برای این مسئله اندیشیده شود لذا، کسی که در فضای مجازی کار می‌کند باید هویتش مشخص باشد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تمام بررسی‌ها در کشور به حکم قاضی و قانون است و هیچ کس نمی‌تواند وارد حریم خصوصی مردم شود خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد جرائم در فضای مجازی مربوط به دو پیام رسان اینستاگرام و تلگرام می‌شود، کلاهبرداری در موضوعات مالی بیداد می‌کند، مخالف فضای مجازی نیستیم، اما باید هویت افراد مشخص شود، هیچ پلیسی بدون حکم دستگاه قضایی نمی‌تواند وارد خانه شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا جوان است و عمر آن زیادی از زمان تشکیل آن نمی‌گذرد ادامه داد: پلیس فتا دستاورد‌های خوبی دارد و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد پلیس پرونده‌ای را که منجر به جرم شده باشد را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال ۸۴ و ۸۵، ۲۸ هزار نفر کشته شدند گفت: تعداد کشته‌ها را به ازای جمعیت و وسیله نقلیه می‌سنجند، وضعیت الان را نمی‌توان با سال ۸۴,۸۵ مقایسه کرد لذا به نسبت ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال جاری کاهش در حوزه تلفات داشتیم، باید میزان کشته‌ها به حداقل برسد و وضعیت راه، امداد و نجات بهتر و خودور‌ها ایمن‌تر شوند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه برای ایام محرم تدابیر انتظامی و روان‌سازی ترافیکی پیش بینی شده است اظهار کرد: مردم در شرایط امن و آرام از نظر ترافیک و انتظامی باید عزاداری کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تاکید کرد: برای اول مهر تمهیدات لازم پیش بینی شده است لذا تغییر ساعت ادارات می‌تواند باعث کاهش حدود ۱۵ درصدی ترافیک باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سردار درود خدا قوت
آخرین اخبار