دادگاه لاهه: به تحقیقات خود درباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان ادامه می دهیم

دیوان بین المللی کیفری (ICC) امروز (سه شنبه 20 سنبله/ شهریور) در واکنش به تهدید آمریکا به تحریم این دادگاه گفت بدون هراس و نگرانی به اقدامات خود ادامه می دهد.

دادگاه لاهه: به تحقیقات خود درباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان ادامه می دهیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دیوان بین المللی کیفری (ICC) امروز (سه شنبه 20 سنبله/ شهریور) در واکنش به تهدید آمریکا به تحریم این دادگاه گفت بدون هراس و نگرانی به اقدامات خود ادامه می دهد.

این واکنش در پاسخ به تهدید «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد مبنی بر این که اگر این دیوان درباره فعالیت های آمریکا در افغانستان تحقیقات کند، آن را تحریم می کند.

دیوان بین المللی دادگستری که در لاهه هلند قرار دارد با صدور بیانیه ای افزود: این دادگاه نهادی مستقل و بی طرف است که مورد حمایت 123 کشور قرار دارد. 

در این بیانیه آمده است: ICC به عنوان یک دادگاه قانونی به اقدامات خود بدون هراس و مطابق با اصول و ایده غالب حاکمیت قانون ادامه می دهد.

به نوشته ایرنا، آمریکا روز دوشنبه با اتخاذ موضع تهاجمی علیه دیوان بین المللی کیفری لاهه، قضات این دادگاه را به تحریم در صورت آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی این کشور در افغانستان تهدید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار