رویترز خبر داد؛

ترامپ هر شرکت خارجی را که در انتخابات آمریکا دخالت کند، تحریم می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا درصدد امضای یک دستور اجرایی برای تحریم شرکت‌های خارجی است که در انتخابات این کشور دخالت کنند.

ترامپ هر شرکت خارجی که در انتخابات آمریکا دخالت کند، تحریم می کندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درصدد امضای یک دستور اجرایی جدید است که به موجب آن هر شرکت خارجی که در انتخابات آمریکا دخالت کند، مشمول تحریم و اقدامات تنبیهی دولت واشنگتن می شود.

گفته می شود ترامپ قرار است این دستور اجرایی را تا پایان امروز چهارشنبه امضا کند.

بر این اساس، در صورتی  که جامعه اطلاعاتی آمریکا هرگونه دخالت شرکت های خارجی در انتخابات این کشور را تایید کند، با تحریم های آمریکا مواجه خواهد شد.

کاخ سفید تاکنون واکنشی به این گزارش رویترز نشان نداده است.

دولت واشنگتن با مطرح کردن ادعایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، مسکو را تحریم کرده است. ترامپ در اوایل سال جاری میلادی نسبت به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، موضع شک اتخاذ کرد و به دلیل آنکه موضع نه چندان سرسختانه ای علیه روسیه اتخاذ نکرده، هدف انتقادات گسترده‌ای در آمریکا قرار گرفته است.

مایکروسافت پیشتر مدعی شد تلاش یک گروه هکری را علیه سه نامزد کنگره شناسایی کرده و مانع آن شده است. این غول تکنولوژی همچنین ماه گذشته ادعا کرد چند وبسایت  جعلی که از سوی هکرهای روس هدایت می شدند، در صدد هدف قرار دادن اتاق های فکر سنا و محافظه کاران بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار