صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پارلمان اصلاحات نهاد بالا دستی شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود/خاتمی نمی‌خواهد محور جریان اصلاحات باشد/عدم حضور رئیس دولت اصلاحات در جلسات تصویب نهایی پارلمان اصلاح‌طلبان

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای هماهنگی گفت: رئیس دولت اصلاحات معتقد است که شورای عالی اصلاح‌طلبان موقتی است.


رئیس دولت اصلاحات بر یک نهاد بالا دستی تاکیید کرده است/وی به هیچ وجه در جلسه تصویب نهایی پارلمان شرکت نمی کندعلی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای هماهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب طرح پارلمان اصلاحات در کمیته سیاسی، اظهار کرد: در جلسه اول کمیته سیاسی  9 ماده و در جلسه دوم 5 ماده از طرح پارلمان به تصویب نهایی رسید که با پیشنهاد کمیته سیاسی مقرر شد در جلسه شورای هماهنگی هم تصویب شود، اما به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گیری در این زمینه به جلسه بعد موکول شد،

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به وظایف پارلمان و شورای عالی در امور انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: پارلمان به عنوان نهاد بالا دستی شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی مطرح شد که این نهاد موقتی بوده و با تشکیل پارلمان مشخص می شود که وظایف هرکدام از نهادها به چه صورت است، مثلا شورای عالی امور اجرای انتخابات را بر عهده داشته باشد و پارلمان هم وظیفه نظارت بر عملکرد شورا را بر عهده بگیرد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات ناصری مبنی بر مخالفت رئیس دولت اصلاحات با طرح پارلمان به جای شورای عالی و ارجعیت شورای عالی برای تصمیم گیری در امور انتخاباتی اصلاح طلبان تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع دارم، اینگونه نیست، نشنیده‌ام رئیس دولت اصلاحات نسبت پارلمان موضعی داشته باشد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات به لحاظ شخصیتی، قدرت گریز است و به هیچ وجه تمایل ندارد که محور نهادی قرار بگیرد و همه تصمیمات به خودش متصل شوند، رئیس دولت اصلاحات در زمان مناسب با کاریزمایش اظهار نظر می‌کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: از صحبت‌ها رئیس دولت اصلاحات این چنین برداشت کردم که او نمی خواهند تمامی تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده بگیرد، وقتی رئیس دولت اصلاحات می‌گوید شورای عالی سیاستگذاری موقتی است و ما به یک نهاد بالا دستی نیاز داریم، یعنی به تشکیل نهادی اعتقاد دارد که فرا گیر باشد و همه اصلاح طلبان در آن ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات در حال حاضر هیچ کدام از نهادهای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان و پارلمان اطلاحات را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: رئیس دولت اصلاحات معتقد است که شورای عالی اصلاح‌طلبان موقتی است و باید پارلمان اصلاحات یا نهادی دیگری، به عنوان تشکل بالا دستی این طیف سیاسی روی کار بیاید.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا رئیس دولت اصلاحات برای تصویب نهایی پارلمان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حضور خواهد یافت، گفت: خیر؛ رئیس دولت اصلاحات به هیچ عنوان در این جلسات حضور پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار