در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

شهرداری نقشی در جمع آوری پارچه نوشته‌های هیئات مذهبی در نیاوران نداشته است

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری هیچ نقشی در جمع آوری پارچه نوشته‌های هیئا‌ت مذهبی خیابان نیاوران نداشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی چند روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به نصب بیرق‌های ایام محرم‌ با محتوای شعارهای عدالت‌ خواهانه‌ و ظلم‌ ستیزی بود و در کنار آن هم تصویری دیگر از آن خیابان بود که نشان می‌داد این بیرق‌ها برچیده‌ شده‌اند.

این تصاویر احساسات مذهبی و اعتراضات‌ شدید دوستداران امام حسین(ع) را برانگیخت و سبب شد بسیاری از افراد در فضای مجازی به این اقدام اعتراض کنند و از آنجایی که شهرداری تهران وظیفه جمع‌آوری پارچه نوشته‌های غیرمجاز را دارد، این نهاد را مورد انتقاد جدی قرار دهند.

شهرداری: پارچه‌ نوشته‌های خیابان نیاوران حساسیت‌ برانگیز است / پارچه نوشته‌ها هنوز نصب هستند

در پی این اعتراضات رئیس سازمان زیباسازی‌ شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما به تمام مناطق بخشنامه کرده‌ایم که به منظور نشر شعائر‌ دینی با هیئات‌ مذهبی همکاری کامل کنند.

ضرغامی‌ تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع دارم هیچ کدام از حوزه‌های مرتبط با زیباسازی‌ شهرداری اقدام به جمع آوری پارچه نوشته‌های هیئات‌ مذهبی در خیابان نیاوران نکرده‌اند.

فرزین‌ ضرغامی‌ با تأکید بر اینکه امکان ندارد مجموعه شهرداری اقدام به جمع آوری پرچم‌ها و بیرق‌های عزاداری کند، گفت: هر کس که بخواهد چنین کاری کند، به شدت با او برخورد خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما در طول سال وظیفه‌ جمع آوری پارچه نوشته‌های غیرمجاز را داریم، تصریح کرد: به تمام نیروهای خود اعلام کردیم تا در مناسبت‌های مذهبی به مردم در تمام فعالیت‌هایشان کمک کنند تا مراسمات‌ مذهبی با شکوه بیشتری برگزار شود‌.

رئیس سازمان زیباسازی‌ شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون‌ کسی گزارشی مبنی بر جمع آوری پارچه‌ نوشته‌های خیابان نیاوران به من نداده است، گفت: اگر مسئولان آن هیئت مدعی هستند که شهرداری این کار را انجام داده با ما تماس بگیرند تا موضوع را با دقت بیشتری بررسی‌ کنیم.


بیشتر بخوانید:پارچه‌نوشته‌های عدالت‌طلبانه هیئتی در نیاوران تهران جمع‌آوری شد +واکنش کاربران


از آنجایی که خیابان نیاوران در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است، با شهرداری این منطقه هم گفتگویی انجام شد که مدیر روابط عمومی این منطقه تأکید کرد: طی چند روز گذشته که از خیابان نیاوران عبور کرده‌ام، همواره شاهد نصب پارچه نوشته‌های مربوط به مبارزه با ظلم و احتکار و فساد بوده‌ام‌.

صالحی‌ فیروزآبادی‌ با بیان اینکه شعارهای این پارچه نوشته‌ها حساسیت برانگیز‌ است، گفت: شهرداری منطقه و شهرداری تهران نسبت به هیئات مذهبی موضع حمایتی دارند و هر گونه کمکی که از دست ما بر بیاید در جهت حمایت از آن‌ها انجام می‌دهیم.

وی با رد خبر جمع‌آوری این پارچه نوشته‌ها از سطح خیابان نیاوران گفت: در این مورد شهرداری هیچ مداخله‌ای نداشته است و هر امکاناتی که هیئات‌ مذهبی نیاز داشته باشند در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

صالحی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اکنون شهرداری در افکار عمومی متهم است و چرا نسبت به کسانی که برای شما پاپوش دوخته‌اند اقدام حقوقی نمی‌کنید، گفت: ما اسم این کار را پاپوش نمی‌گذاریم، اما این را هم اعلام می‌کنیم که نه تنها مداخله‌ای در موضوع پارچه نوشته‌های هیئات‌ مذهبی نداشتیم، بلکه برخلاف تصاویر منتشر شده تمامی پارچه نوشته‌ها همچنان در خیابان نیاوران نصب هستند.

هیئت حداث الحسین نیاوران دقایقی پیش در رابطه با موضوع جمع آوری پارچه نوشته‌های جنجالی، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

با توجه به موضوع کندن پارچه نوشته‌های هیئت حداث الحسین (ع) در خیابان نیاوران اخباری منتشر شده است که شهرداری تهران مسبب کندن آن‌ها است.

بدین وسیله اعلام می‌شود هیچ گونه تهدید و یا فشاری از شهرداری تهران صورت نگرفته و بالعکس شهردار ناحیه شهری منطقه یک از اولین ساعات نصب شخصا حضور یافته و تشکر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
چطور میشود تابلو های میلیاردی برای سلبریتی ها میزنند یکی پست میگیره پرده های آنچنانی تو شهر خودنمایی میکنند کسی صداش در نمیاد ولی پرده امام حسین و محرم را جمع میکنند این وهابیها کی میخواد دست از سر مردم بر دارند
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۳:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
باید عوامل بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
وای بر کسانی که سخنان امام را جمع آوری کررده اند
آخرین اخبار