نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز خبر داد؛

مناسب سازی مسیر عزاداری هیات‌های مذهبی شیراز

شهرداری شیراز باید نسبت به مناسب سازی، نظافت و آماده کردن مسیر‌های حرکت هیات‌های عزاداری به سمت حرم مطهر شاهچراغ توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیروس پاک فطرت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در حاشیه نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مسیر حرکت هیات‌های عزاداری از مناطق یک، ۲ و ۸ شهرداری شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، افزود: شهرداران این مناطق باید نسبت به فضاسازی و نظافت این مسیر‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مجموعه اجرایی و خدماتی شهرداری در این ایام باید در امر خدمت رسانی شبانه روز در خدمت شهروندان به ویژه هیات‌های مذهبی و مساجد باشند.

پاک فطرت ادامه داد: شهرداری باید در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، فضای عمومی شهر، بنرها، استند‌ها و فضا‌های تبلیغاتی شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) همچون سال‌های پیشین سیاهپوش کند.

وی اظهار کرد: این ایام سوگواری متعلق به یک قشر، نهاد و یک سازمان نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و سازمان‌های متولی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم مسئولیت دارند.

پاک فطرت، از ناظران و بازرسان مناطق شهرداری خواست نسبت به این امر معنوی و مذهبی توجه و نظارت ویژه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز تصریح کرد: هیات متوسلین شهرداری نیز در دهه محرم، آیین سوگواری سالار شهیدان را هرشب در محل شهرداری مرکزی همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌کند.
انتهای پیام/ر

ساماندهی مسیر هیات‌های مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.