شورای آتلانتیک: هیچ سندی مبنی بر همکاری القاعده و ایران وجود ندارد

اسناد داخلی کشف شده القاعده، نه تنها ارتباط ایران و القاعده را نشان نمی دهد بلکه از تخاصم این گروه با ایران حکایت دارد.

شورای آتلانتیک: هیچ سندی مبنی بر همکاری القاعده و ایران وجود نداردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در مطلبی نوشت: نیروهای آمریکایی در حمله ماه مه 2011 به مخفیگاه اسامه بن لادن، سرکرده القاعده در ابوت آباد پاکستان اسنادی از مکاتبات داخلی القاعده کشف کردند. اسناد داخلی کشف شده القاعده، نه تنها ارتباط ایران و القاعده را نشان نمی دهد بلکه از تخاصم این گروه با ایران حکایت دارد.

در این گزارش آمده است این مکاتبات از سال 2012 تاکنون به تدریج از طبقه بندی خارج شده است و در نوامبر 2017 میلادی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، حجم عمده ای از اسناد کشف شده در طول حمله ابوت آباد یعنی 470 هزار سند دیگر را منتشر کرد. شمار زیادی از این اسناد نامه، و شماری دیگر اسناد داخلی است که در آن به نام ایران اشاره شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: به دنبال مدرکی درباره همکاری القاعده و ایران در اجرای حمله تروریستی این اسناد جستجو شدند. این اسناد از سال 2004 تا عصر یکشنبه اول ماه مه 2011 یعنی چند ساعت پیش از کشته شدن بن لادن را شامل می شود. در هیچ کدام از این اسناد مطلبی دال بر همکاری القاعده و ایران برای اجرای حملات تروریستی مشاهده نشده است و در عوض به طور پایدار در این اسناد اشاره های آشکار خصمانه به ایران شده است که نشان دهنده بی اعتمادی بن لادن و دیگر سرکرده های القاعده به مسئولان ایرانی است.

انتهای پیام/

خصومت القاعده با ایران

برچسب ها: القاعده ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار