مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو؛

ظرفیت کارخانه‌های تولید پوشک بچه ۱۰ برابر نیاز بازار داخلی است/ واردکنندگان فرآورده های آرایشی باید نمایندگی رسمی تاسیس کنند

بهفر گفت: در بخش فرآورده های سلولزی مانند پوشک بچه، ظرفیت اسمی تولید 10 برابر بیشتر از تقاضای بازار داخلی تولید است.
 
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالعظیم بهفر در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور در ارومیه اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید مواد آرایشی و بهداشتی کارخانجات داخلی در کشور بیش از ۴۰ هزار تن است، در حالی که نیاز بازار ایران فقط 20 هزار تن است.
 
وی اضافه کرد: در بخش فرآورده های سلولزی مانند پوشک بچه نیز، ظرفیت اسمی تولید 10 برابر بیشتر از تقاضای بازار داخلی تولید است و قسمت اعظم ظرفیت تولید کشور خالی مانده و در این زمینه هم نیازی به واردات نیست.

صادرات محصولات آرایشی و سلولزی راهی برای عبور از تحریم ها

وی با تاکید بر اینکه با محدود کردن واردات در این بخش ها زمینه ورود و تقویت برندهای داخلی به بازار باید فراهم شود، گفت: با توجه به شرایط سخت تحریم ها، باید تهدیدهای موجود به فرصت تبدیل شده و زمینه صادرات محصولات آرایشی و سلولزی مازاد کارخانجات داخلی با بهره گیری از مزیت مرزهای طولانی کشور فراهم شود.

بهفر افزود: به تمام واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی تا پایان امسال برای راه اندازی نمایندگی رسمی و انحصاری محصولات وارداتی به کشور مهلت داده شده است تا از این طریق، پیگیر مسائل حقوقی، بهداشتی و کیفیت محصولات ارایه شده باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن با نظارت ویژه بر واردات مواد آرایشی و بهداشتی از ورود فرآورده های بی کیفیت به کشور با جدیت جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت فرآورده های آرایشی و بهداشتی و شوینده ها در داخل کشور نیز ارتباطی بین برندهای مختلف و کارخانه های داخلی ایجاد شده است تا علاوه بر ارتقای کیفیت، توان تولید و اشتغال را هم افزایش دهند.

گفتنی است چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، امروز چهارشنبه در ارومیه آغاز به کار کرد.

این گردهمایی به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود و در آن مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به بررسی برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می پردازند.

در این گردهمایی همچنین تفاهم نامه ساماندهی پروانه های غذایی سنتی استان و ارتقای سطح کیفی و امنیت غذایی سیب درختی بین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رییس سازمان غذا و دارو منعقد می شود؛ این گردهمایی فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار