افزایش کلاهبرداری رایانه‌ای در اردبیل

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کلاهبرداری رایانه‌ای در اردبیل ۱۸۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی قهرمان‌طالع  رئیس پلیس فتای استان اردبیل بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کلاهبرداری رایانه‌ای در اردبیل ۱۸۱ درصد افزایش یافته و شایع‌ترین جرائم فضای مجازی نشر اکاذیب و هتک حرمت است.

وی با اشاره به این که وقوع جرائم سایبری در استان ۲۶ درصد رشد یافته است بیان کرد: دستگیری‌های هدفمند ۱۰ درصد افزایش یافته و کشف جرائم نیز ۳۸ درصد رشد یافته است و از مجموع کل جرائم فضای مجازی اتفاق افتاده در سطح استان ۶۹ درصد مربوط به مرکز استان است که این مسئله با جدیت مبنای کار قرار گیرد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با بیان این که برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی نیز از دیگر جرائم پرشمار فضای مجازی است گفت: کشفیات این جرائم ۳۳ درصد افزایش یافته است و تلاش بر این است که با اجرای طرح‌های پیشگیرانه چنین اتفاقاتی در استان به وقوع نپیوند که در حال حاضر این مسئله اولویت اساسی است.

قهرمان‌طالع بیان کرد: هیچ کوتاهی در برخورد با کلاهبرداران در این حوزه قابل قبول نبوده و کلاهبردارانی با جعل و هر بهانه‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌کنند باید به سزای اعمالشان برسند که در این زمینه بازی با اعتماد و سواستفاده از آنان به هیچ وجه قابل اغماض و چشم پوشی نیست که نباید این مسئله باید مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها این است که در صورت هر گونه مورد مشکوک موضوع را با ما درمیان بگذارند که به همین منظور نیاز است تعاملات همه‌جانبه‌ای در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

 

برداشت غیرمجاز حساب‌های بانکی از جرائم پرشمار فضای مجازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار