رئیس بنیاد مستضعفان در بندرترکمن:

۲۵۰ میلیارد ریال در هر استان به حوزه اشتغال اختصاص یافت/اهدای ۲ هزار سند املاک علوی به مردم استان گلستان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امسال در حوزه اشتغال برای هر استان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظرگرفته شده که اگر تا دی‌ماه امسال جذب شود, دوباره پرداخت می شود.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار گلستان مراسم اهدای ۲ هزار سند املاک علوی به مردم استان گلستان در شهرستان بندرگز برگزار شد.

صبح امروز نیز در شهرستان بندرترکمن اسناد رایگان علوی به مردم محروم منطقه واگذار شد.

استاندار گلستان در مراسم اهدای این اسناد در بندرگز گفت: استان گلستان با پرداخت یکهزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، چهارمین استان کشور در پرداخت محسوب می شود و این در حالیست که در زمینه واحدهای جمعیت، مساحت و واحدهای تولیدی، معمولا در رده های بیستم و بیست و یکم کشور قرار داریم.

سید مناف هاشمی افزود: در حوزه اشتغال روستایی و تسهیلاتی که با حمایت بنیاد مستضعفان از بانک سینا در حوزه اعتبارات روستایی دریافت شده است ، نیز استان چهارم کشور هستیم.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان گلستان، علاقمند هستیم که در حوزه های مختلف نظیر جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال از ظرفیت های بنیاد مستضعفان بهره بگیریم.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به هر یک از روستا‌های کشور

محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور در این مراسم گفت: امسال بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به هر استان سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از طریق بانک سیما اختصاص داده ایم.

وی گفت: این تسهیلات در سال‌های گذشته هر سال ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که در دو سال گذشته استان گلستان ۳۷۵ میلیارد ریال از ۴۰۰ میلیارد ریال سهمیه خود را جذب کرده است.

 گلستان برای تولید و صادرات خاویار حمایت می شود

در سال ۹۵ و ۹۶ سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی گلستان، ۴۰ میلیارد تومان بود که ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن جذب و گلستان جزو استان های نخست در این حوزه در کشور بود.

وی افزود: امسال هم بالغ‌ بر ۲۵۰ میلیارد ریال به هر استان سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی اختصاص دادیم.

سعیدی کیا افزود: منتظر اعلام آمادگی گلستان برای احیاء تولید و صادرات خاویار بوده و حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

وی گفت: علاوه بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی در مناطق محروم، ۱۰۰ میلیارد ریال هم مخصوص توسعه صنعت خاویار به گلستان اختصاص خواهیم داد.

سعیدی کیا تأکید کرد: اگر تا دی‌ماه این تسهیلات جذب شود قول اعتبارات بیشتری هم داده خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست فرماندار بندر ترکمن و استاندار گلستان مبنی بر سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان گلستان گفت: ما مدت‌هاست منتظر اعلام آمادگی استان گلستان برای احیای تولید و صادرات خاویار هستیم و در این حوزه حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور همچنین قول داد: علاوه بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی در مناطق محروم، ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به خاویار گلستان اختصاص می‌دهیم و اگر تا دی‌ماه این تسهیلات جذب شود قول می‌دهم که بازهم اعتبارات بیشتری را به گلستان تخصیص دهیم.

از اسناد واگذار شده امروز در استان گلستان ۲ هزار و ۵۰۰ مورد زمین کشاورزی با مساحت ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار و ارزش ۷۲۷ میلیارد ریال و ۵۰۰ فقره سند زمین مسکونی به مساحت ۲۲ هکتار و ارزش ریالی ۸۴ میلیارد ریال بود.


انتهای پیام / ن
برچسب ها: هیئت دولت ، مردمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.