حیدرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷ اعلام شد+ آمار پذیرفته شدگان به تفکیک سهمیه‌ها

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی را اعلام کرد.

آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکیخبر داد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷، افزود: در مجموع ظرفیت نهایی پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌ های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی امسال هزار و ۸۵۱ نفر بوده است که از این تعداد  هزار و ۴۷۰ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۳۸۱ نفر در دکتری تخصصی پژوهشی پذیرفته شده اند، البته بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تعداد پذیرفته شدگان کمتر از میزان ظرفیت است.

وی ادامه داد: از هزار و ۴۷۰ هزار نفر ظرفیت دکتری تخصصی آموزشی، هزار و ۳۸۴ نفر پذیرفته شده اند که ۲۸۴ نفر سهمیه رزمندگان، ۶۵ استعداد درخشان و ۶ نفر سهمیه مازاد مربی جذب شدند. ۳۳ درصد پذیرفته شدگان مرد و ۶۷ درصد از میان بانوان بوده اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در دکتری تخصصی پژوهشی، از ۳۸۱ نفر ظرفیت، ۵۵ نفر سهمیه آزاد جذب شدند.

 حیدرزاده گفت: ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۴۸۴ در دکتری تخصصی پژوهشی و در مجموع تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۵ نفر در  آزمون دکتری تخصصی امسال ثبت نام کرده بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: به دلیل اینکه وجود شرط مدرک زبان، داوطلبانی که تا زمان آزمون شفاهی واجد شرایط نبودند، در آزمون شرکت نکردند و در نهایت تعداد ۸ هزار و ۶۱۱ نفر در دکتری آموزشی و ۳۲۴ نفر در دکتری پژوهشی در آزمون کتبی شرکت کردند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نمره حد نصاب آزمون، ۲ هزار و ۵۶۶ نفر برای مصاحبه دعوت شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۷۲ داوطلب دکتری تخصصی آموزشی و  ۹۴ داوطلب دکتری تخصصی پژوهشی بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: در دوره دکتری تخصصی علوم  پزشکی داوطلبان در ۷۶ رشته و ۶۰ مرکز آموزشی پذیرش می شوند.

حیدرزاده یادآوری کرد: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی ۹۷ در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

انتهای پیام/

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷

برچسب ها: آزمون ، سنجش پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی قلیزاده
۲۳:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
با سلام. نتایج اعلام شده دکترای وزارت بهداشت با ظرفیت اعلام شده در دفترچه مطابقت نداره. به عنوان مثال رتبه 23 رشته بیوشیمی بالینی که ظرفیت 40 نفر داشت قبول نشده است ویا رتبه 12 رشته ژنتیک پزشکی که ظرفیت 15 نفر داشت قبول نشده است. حق خیلی ها ضایع شده است. خواهش میکنم پیگیری بفرمایید.
آخرین اخبار