انتقاد شدید کره شمالی از ژاپن به سبب مواضعش در قبال اعلامیه پایان جنگ دو کره

خبرگزاری رسمی کره شمالی از وزیر خارجه ژاپن، به علت دیدگاه منفی وی درباره اعلامیه پایان جنگ دو کره به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه از تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن، به علت دیدگاه منفی وی درباره اعلامیه پایان جنگ دو کره که انتظار می‌رود به زودی منتشر شود، انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن روز شنبه اعلام کرد با توجه به پیشرفت‌های کمی که در مسیر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی حاصل شده است، انتشار اعلامیه پایان جنگ دو کره اقدامی نپخته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در واکنش به این اظهار نظر وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد: «سخن بیهوده تارو کانو به وضوح نشان‌دهنده نیت بد ژاپن و دخالت‌های این کشور در امور دیگر کشور‌های منطقه به منظور قرار دادن این کشور‌ها در برابر یکدیگر است. اما هیچکس نمی‌تواند تغییر شرایط به سمت گفتگو و صلح را انکار و با آن مقابله کند.»

این خبرگزاری افزود: «کره شمالی موضعی راسخ اتخاذ کرده و کاملا مصمم است خطر یک مناقشه مسلحانه را در منطقه به طور کامل از بین ببرد و شبه‌جزیره کره را به مکانی برای صلح تبدیل کند.»

روزنامه رودونگ سینمون نیز -که اصلی‌ترین روزنامه کره شمالی است و ارگان مطبوعاتی رسمی حزب کار کره شمالی محسوب می‌شود- اخیرا در بیانیه‌ای تحت عنوان «اعلام پایان جنگ درخواست فعلی ماست»، نوشت لازم است که پایان جنگ کره رسما اعلام شود زیرا این کار برای آماده کردن زمینه تنش‌زدایی و برقراری صلحی پایدار در منطقه شبه‌جزیره کره از اهمیتی اساسی برخوردار است.

توافق ترک مخاصمه میان کره جنوبی و شمالی در سال 1953 به اجرا گذاشته شد، اما دو کشور هنوز پیمان صلح امضا نکرده‌اند.

قرار است سومین نشست مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سه‌شنبه تا پنجشنبه در پیونگ‌یانگ برگزار شود. به احتمال زیاد بررسی مسئله انتشار اعلامیه پایان جنگ دو کره در دستور کار این نشست خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار