کابلوف: آمریکا روند گفتگوهای صلح افغانستان را در انحصار خود گرفته است

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفت: آمریکا روند گفتگوهای صلح را در انحصار خود گرفته است و مانع حضور کشورهای منطقه در این گفتگوها می‌شود.

کابلوف: آمریکا روند گفتگوهای صلح افغانستان را در انحصار خود گرفته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفت: آمریکا به‌دنبال منافع خود در افغانستان است و اقدام‌های این کشور درباره صلح افغانستان ناچیز بوده است.

ضمیر کابلوف تاکید کرد که آمریکا روند گفتگوهای صلح را در انحصار خود گرفته است و مانع حضور کشورهای منطقه در این گفتگوها می‌شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: «تلاش‌هایی که تاکنون زیر سایه آمریکا برای صلح در افغانستان صورت گرفته، ناچیز و ناکافی بوده است. ما گام‌های خیلی کوچکی را هم که نشان‌دهنده تمایل ـمریکا برای حل منازعه افغانستان از راه سیاسی باشد، شاهد نبوده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «به نظر می‌رسد واشنگتن تمایل ندارد در نشستی که قرار است به رهبری روسیه و دولت افغانستان برگزار شود، شرکت کند. ظاهرا آمریکایی‌ها تنها در نشست‌هایی شرکت می‌کنند که رهبری آن‌ها را به دست گیرند و منافع ایالات متحد را برآورده کند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار