اختصاص ۳۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

 مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس به وسایل ورزشی و بهداشتی ۳۳ میلیارد تومان اختصاص داده که به طور متوسط سهم هر استانی یک میلیارد تومان است.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به وجود ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور این تجهیزات با اولویت مدارس محروم، ابتدایی و دختران توزیع می‌شود.

حمیدی گفت : ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس در طول سال تحصیلی هم ادامه دارد.

وی افزود: در کنار این تجهیزات احداث ۱۵۰ زمین چمن مصنوعی هم برای ۱۵۰ مدرسه در کشور پیش بینی شده است.

معلون وزیر آموزش و پرورش افزود: درس تربیت بدنی به دروس پیش دانشگاهی اضافه شده است به طوریکه پیش از این ساعت ورزش نداشتند و از این پس ۲ ساعت ورزش به برنامه درسی اضافه شده است.

حمیدی افزود: برای دانش آموزان کلاس دوازدهم هم از امسال ۲ ساعت تربیت بدنی در برنامه درسی گنجانده شده است و سایر پایه‌ها هم ۲ ساعت تربیت بدنی دارند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مدارس در کنار فراگیری دانش فعالیت‌های مفرح ورزشی هم در قالب درس تربیت بدنی و هم در قالب فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

امروز ۳۰ خودرو تجهیزات ورزشی و وسایل بهداشتی به ارزش یک میلیارد تومان به برخی از مدارس استان قزوین  ارسال شد .
انتهای پیام/

یک میلیارد تومان سهم هر استان برای خرید تجهیزات ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار