خدادوست با اشاره به ابلاغ قانون ممنوعیت تبلیغ محصولات غیر مجاز در فضای مجازی، از برخورد با متخلفان حوزه طب سنتی ایرانی خبر داد.

متخلفان حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل در فضای مجازی، مجازات می‌شوندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدادوست مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش اقبال عمومی نسبت به خدمات طب سنتی ایرانی به‌دلیل اتکا بر دانش بومی و ریشه‌دار بودن آن در فرهنگ و باور مردم، گفت: متاسفانه با افزایش گرایش مردمی، شاهد ورود افراد غیر متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل هستیم، افرادی که علاوه ‌بر به مخاطره انداختن سلامت مردم، طب سنتی ایرانی قانونمند و منطقی را نیز زیر سوال برده است.

تنها پزشکان حق ورود به حوزه طب سنتی ایرانی را دارند

خدادوست افزود: براساس قانون، تنها پزشکان حق ورود به حوزه درمان را دارند و طب سنتی ایرانی نیز که در حال حاضر، در دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی کشور تدریس می‌شود، از این قاعده مستثنی نیست.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه با تسهیل دسترسی مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سودجویان حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل با رشدی قابل توجه در انواع شبکه‌های اجتماعی در راستای دستیابی به اهداف سودجویانه خود حرکت کرده اند. موضوعی که نیازمند رسیدگی و ارجاع به سازمان‌های قانونی ذی‌ربط است.

منتظر ابلاغ قانون ممنوعیت تبلیغ محصولات غیر مجاز در فضای مجازی هستیم

وی با اشاره به پیگیری مداوم فعالیت این افراد در فضای مجازی توسط این دفتر، افزود: رسیدگی دقیق به این تخلفات نیازمند قانونی محکم و کاملا بازدارنده بود که خوشبختانه با ابلاغ قانون ممنوعیت تبلیغات محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی از سوی مجلس شورای اسلامی، می‌توان پیگیری‌های موثرتری در این زمینه انجام داد.

خدادوست با اشاره به تفاهم‌نامه این دفتر با سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: این تفاهم‌نامه اقدامی موثر در حوزه برخورد با متخلفان حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل است و تا به امروز شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی فعال بسیاری برای پیگرد به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند.

«قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضاهای مجازی»، تیرماه سال جاری توسط رییس جمهور به وزارتخانه‌های بهداشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است که در ماده 1 آن حبس یا جزای نقدی درجه شش و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی مرتبط برای دو تا پنج سال به عنوان مجازات برای ارائه‌دهندگان اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع در حوزه سلامت در فضای مجازی تعیین و در ماده 4 این قانون، بر رعایت مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار