سی یکم شهریور روز شکوفه‌ها / افتتاح ۳۱ مدرسه با آغاز ماه مهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت : جشن روز شکوفه‌ها برای ۲۰ هزار و ۷۴۷ دانش آموز پایه اول ابتدایی سی و یکم شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان ، تعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی را ۱۲۱ هزار و ۵۹۶ نفر بیان کرد که ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر آنان سی و یکم شهریور با جشن شکوفه‌ها به مدرسه می‌روند.

قاسمی اضافه کرد: در مقطع ابتدایی بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان استان به مدرسه می‌روند و این یعنی دانش آموز بازمانده از تحصیل در این مقطع نداریم.

وی افزود: همچنین امسال استان قزوین پایلوت پوشش صد در صدی نوآموزان پیش دبستانی است و امسال ۱۹ هزار و ۹۸۷ نوآموز وارد پیش دبستانی می‌شوند.

قاسمی گفت:هرگونه استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری آزمون در مدارس مقطع ابتدایی ممنوع است و مدیر متخلف عزل می‌شود.

وی همچنین از افزایش استقبال دانش آموزان از هنرستان‌ها خبر داد و گفت: امسال ۱۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در هنرستان‌ها پذیرش شدند که پارسال تعداد آن‌ها ۱۱ هزار دانش آموز بود.

وی تعداد دانش آموزان در مقطع متوسطه اول را ۵۳ هزار و ۶۱۷ دانش آموز و مقطع متوسطه دوم را ۲۵ هزار و ۸۵۴ دانش آموز برشمرد.

وی همچنین گفت: امسال ۲۴۵ هزار و ۸۷۰ دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند که نسبت به پارسال پنج و هفت دهم درصد رشد داشته است.

قاسمی اضافه کرد: ۲۰ هزار دانش آموز در ۲۰۰ مدرسه غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند و شهریه مدارس غیر انتفاعی ده تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امسال ۸ هزار و ۱۸ کلاس درس دایر است که ۴۰ درصد آن‌ها هوشمند است.

قاسمی گفت: امسال ۶۰۱ معلم از طریق آزمون استخدامی و ۸۴۴ معلم هم از دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جذب شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین از افتتاح ۳۱ مدرسه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و افزود: ۳۰ درصد هزینه احداث این مدارس را خیران تقبل کرده اند.
انتهای پیام/

امسال ۲۴۵ هزار و ۸۷۰ دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنندکه از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۵۹۶ نفردر مقطع ابتدایی پذیرش شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار