ارائه خدمات سلامت در مدارس

بیش از ۸۵درصد مدارس مقطع ابتدایی وارنیش فلوراید دریافت میکنند.

 مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: در مدارس متوسطه اول دخترانه هم طرح آهنیاری و در مدارس متوسطه اول دخترانه و پسرانه هم قرص ویتامین دی توزیع می‌شود.

حمیدی اضافه کرد: ۳۵ هزار بوفه در مدارس کشور دایر است که برای برخی از اقلام مانند سوسیس، کالباس، نوشابه‌های گاز دار، چیپس و پفک ممنوعیت فروش دارد و شیر و لقمه سالم هم باید در بوفه‌ها موجود باشد.

وی افزود: سه کتاب در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای افزایش دانش تغذیه دانش آموزان منتشر شده و در اختیار سفیران سلامت نمایندگانی از خود دانش آموزان قرار گرفته است.

حمیدی در خصوص توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت : برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی سه کتاب تهیه و در اختیار مدارس قرار داده شده است.

وی افزود: سه کتاب درسی مطالعات اجتماعی کلاس ششم، مهارت‌های زندگی در کلاس هفتم و هشتم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و دو درس سواد رسانه‌ای و مدیریت خانواده هم برای دانش آموزان پیش بینی شده است.
حمیدی گفت: مصرف ماده مخدر گل و علف در بین دانش آموزان شایع شده است و۲۰ درصد دانش آموزان به دلیل تغییر سبک زندگی و کم تحرکی اضافه وزن دارند.

وی گفت : سرانه فضای ورزشی در حال حاضر بدون احتساب حیاط مدرسه ۲۸ صدم متر است و این فضا استاندارد نیست و باید در کنار مدارس بخصوص مدارس دخترانه سالن‌های ورزشی باشد.
انتهای پیام /

وارنیش فلوراید ، طرح آهنیاری و توزیع قرص  ویتامین D از جمله خدمات بهداشتی ارائه شده در مدارس استان قزوین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.