خرید تضمینی 61 هزار و 500 تن گندم در نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: تاکنون 61 هزار و 500 تن گندم به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال در سال زراعی جاری از گندمکاران این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نقدهدر گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پرداخت 50 درصد از بهای گندم خریداری شده از زارعان ادامه دارد و مابقی مطالبات تا اواخر شهریور ماه سال جاری به کشاورزان پرداخت می شود.

ناصر قره پاپاق ادامه داد: این میزان گندم توسط شرکت غله و اداره تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است و با این آمار میزان خرید گندم طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از 50 درصدی مواجه است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان نقده حدود 25 هزار هکتار است که از این میزان 17 هزار هکتار به صورت دیم و هشت هزار هکتار آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: پیش بینی ما برای برداشت گندم در سال جاری محقق شده و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

قره پاپاق افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید حداکثر تا 2 درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد، 13 هزار ریال تعیین شده است.

گفتنی است سالانه حدود 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از زارعان به صورت تضمینی خریداری می شود و سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری حدود 368 هزار هکتار است.

انتهای پیام/ع

خرید تضمینی گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.