صید ورزشی «بگیر و رها کن» در دریاچه اوان استان قزوین

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین از اجرای برنامه صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  سیاوش رضازاده رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین گفت: در صید ورزشی دریاچه اوان که از دوازدهم شهریور آغاز شده است ۶۰ نفر در قالب ۶ تیم ۱۰ نفره برای صیادی ورزشی ماهی کپور انتخاب و ساماندهی شده اند.

رضا زاده در مورد نحوه اجرای برنامه گفت :۶ تیم در ۶ هفته و هر هفته یک تیم، در یک بازه زمانی ۱۸ ساعته بایکدیگر رقابت و صیادان پس از گرفتن ماهی آن را رها می‌کنند.

وی گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی ماهی به سبک ورزشی «بگیر و رها کن» را مهمترین هدف اجرای این برنامه بیان کرد.

رضا زاده اضافه کرد: دریاچه زیبای کوهستانی اوان تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان قرار دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان این دریاچه است که با صلاحدید و نظارت محیط زیست و به صورت محدود اجرا می‌شود.

وی افزود: جایگزینی روش‌های سنتی و بعضا مخرب با روش‌های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان است.

به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین دریاچه اوان به مساحت تقریبی ۸ هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی وخوش آب و هوا بودن و همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مکان‌های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می‌شود.
انتهای خبر/

آغاز صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی از 12 شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.