خالی کردن حساب بانکی با کانال‌ها و ربات‌های صیغه‌ یابی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان از خالی کردن حساب بانکی با کانال‌ها و ربات‌های صیغه‌ یابی توسط کلاهبرداران اینترنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان گفت : مدتی است کلاهبرداران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ و فروش اپلیکیشین فریبنده ای نظیر صیغه یاب ، دوست یابی ، ردیاب اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران نموده و از این طریق حساب های آنها را خالی می نمایند.

در این شگرد مجرمانه کلاهبرداران از طريق تبلیغ ربات های صيغه يابی یا دیگر اپلیکیشین های مشابه اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می نمایند.برخی از این اپلیکیشن ها پس از نصب ، به بهانه فعال سازی یا حق عضویت کاربران فريب خورده را به درگاههای بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از ربات های راه اندازی شده ارجاع به درگاه بانکی وجود ندارد افزود : این ربات ها به صورت مستقیم اطلاعات و رمزهای کارت بانکی بصورت مرحله به مرحله از کاربر خواسته شده و پیغام صوری عدم ارتباط با بانک یا تراکنش ناموفق نشان داده می‌شود سپس کلاهبرداران اینترنتی با سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان اقدام به برداشت ازحساب آنها می نمایند.

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد : کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه یابی و عناوین اغوا کننده مشابه در فضای مجازی نیافتند و از نصب نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود خودداری کنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

اين مقام ارشد انتظامى ادامه داد : برخی از کلاهبرداران با انگیزه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در دستگاه‌های رایانه‌ای مانند تلفن همراه، تبلت و ... اقدام به انتشار اینگونه ابزارها در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، در صورتی که در پس زمینه این برنامه ها جاسوس افزارهایی وجود دارد که بعد از دانلود و نصب برنامه، دسترسی کاملی از محتویات دستگاه واطلاعات شخصی برای کلاهبردار ایجاد می‌کند.

شايان ذكر است پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها و اخبار و حوادث سايبرى و مطالب آموزشی این سایت مطلع گردند.


انتهای پیام /ک

کاربران فضای مجازی بیشتر به هوش باشند

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۵:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
الان ۲۰۰۰۰۰۰۰ملیون حساب منو خالی کردن ایا ب کی و چ شماره ای باید زنگ بزنیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
کارت بانگی منو دیروز سه میلیون کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۷:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کارت بانک