بهای نفت افزایش یافت/ صعود قیمت طلا

به دنبال تمرکز سرمایه‌گذاران بر مسئله تأثیر تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا بر بازار نفت، بهای طلای سیاه روز دوشنبه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال تمرکز سرمایه گذاران بر مسئله تأثیر تحریم های ضد ایرانی آمریکا بر بازار نفت حتی با وجود وعده های واشنگتن درباره اینکه عربستان سعودی، روسیه و آمریکا می توانند نبود ایران را در بازار نفت جبران کنند، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 45 سنت افزایش به 78 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 45 سنت افزایش، 69 دلار و 44 سنت در هر بشکه معامله شد.

«ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود که نباید انتظار افزایش قیمت نفت را داشت، زیرا سه کشور بزرگ تولیدکننده نفتی می توانند در 18 ماه آینده سطح تولید جهانی را افزایش دهند.

ایران که سومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) محسوب می شود، در چند ماه اخیر در پی تحریم های آمریکا از سطح تولیدش کاسته شده است. تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم بر بازار طلای سیاه اثر گذاشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است تعرفه های جدیدی را بر حدود 200 میلیارد دلار از محصولات چینی اعمال کند.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا نیز بر بهای نفت بی تاثیر نبوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد آمریکا در هفته اخیر 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده و تعداد کل آنها را به 749 سکو رسانده است.

در پی تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز (دوشنبه) افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1195.83 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار