طی اطلاعیه سازمان سنجش؛

چگونگی برگزاری کنکور در سال ۹۸ مشخص شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای نحوه برگزاری کنکور سراسری سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبات سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 1397/06/26 در رابطه با آزمون سراسری سال‌های 1398 و 1399 صادر شد.

براساس مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 97/06/26 شرایط آزمون سراسری به شرح ذیل اعلام شد.

بدین‌وسیله به اطلاع تمامی داوطلبان آزمون سراسری سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ می‌رساند، براساس مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۹۷/۰۶/۲۶ شرایط آزمون سراسری به شرح ذیل است:

الف- آزمون سراسری سال ۱۳۹۸،

۱- در سال ۱۳۹۸، سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام می‌شود، ضمناً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (۳-۳-۶)، سوال یکسان طرح خواهد شد.

• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام قدیم

• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام جدید (۳-۳-۶)

توجه: داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت نمایند.

۲- نمرات دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید تراز شده و گزینش به‌صورت رقابتی براساس نمره‌کل‌نهایی در زیرگروه مربوطه و سایر شرایط و ضوابط آزمون سراسری انجام می‌شود. به عبارت دیگر ظرفیت مجزا برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید تخصیص داده نمی‌شود.

۳- در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد است و ۲۰ درصد با تاثیر قطعی و ۱۰ درصد با تاثیر مثبت اعمال می‌شود به‌طوری‌که:

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ و در نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اخذ نموده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم- سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب است که ۲۰ درصد به صورت تأثیر قطعی و ۱۰ درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

ب- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ اخذ نموده اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ نموده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب است. در مجموع میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است که ۲۰ درصد به صورت تأثیر قطعی و ۱۰ درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود. به عبارت دیگر میزان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دیپلم حداکثر ۱۶/۶۷ درصد و میزان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی حداکثر ۳/۳۳ درصد می‌باشد و درصورتی که سوابق تحصیلی تاثیر مثبت داشته و باعث افزایش نمره کل شود، به تفکیک برای دیپلم حداکثر ۸/۳۳ و برای پیش‌دانشگاهی حداکثر ۱/۶۷ افزایش خواهد یافت. درصورت عدم وجود تاثیر مثبت، ملاک نمره کل حاصل از آزمون و میزان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی (حداکثر به میزان ۲۰ درصد طبق موارد مذکور) خواهد بود.

ج- سایر دیپلمه‌ها (غیر از بند‌های الف. و ب) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

توجه ۱: اطلاعات بیشتر درخصوص میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری ارائه می‌شود.

توجه ۲: وزارت آموزش و پرورش امکان جبران سوابق تحصیلی دیپلم و سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی را برای فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه نظام قبلی که حداکثر تا سال ۱۳۹۷، مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی خود را اخذ کرده اند، برای سال ۱۳۹۸ فراهم می‌کند.

۴- عناوین دروس پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه مرتبط با هر گروه آزمایشی آزمون سراسری که وزارت آموزش و پرورش امتحان آن‌ها را به صورت نهایی برگزار می‌کند، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، برای اعمال سوابق تحصیلی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵- فهرست منابع سوالات آزمون برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید (۳-۳-۶) متعاقباً اعلام خواهد شد.

۶- دانش‌آموزان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کارودانش می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند. این دانش‌آموزان در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی بایستی در امتحان نهایی دروس شاخه نظری گروه آزمایشی مربوط شرکت کنند، در غیراینصورت مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند و نمره آزمون سراسری ملاک عمل است.

۷- معیار پذیرش برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی معدل کتبی پایه دوازدهم برای دانش‌آموزان نظام جدید (۳-۳-۶) و معدل کتبی دیپلم (سال یازدهم) برای دانش‌آموزان نظام قبلی است.

۸- دانش آموزان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم‌انسانی آزمون سراسری شرکت می‌کنند، به جای پاسخ گویی به سوالات دروس «تاریخ ۱، ۲، ۳» و «عربی ۱، ۲، ۳» دفترچه اختصاصی گروه علوم انسانی، به سوالات «تاریخ ۱، ۲، ۳ اختصاصی» و «عربی ۱، ۲، ۳ اختصاصی» که مربوط به دروس متوسطه دیپلم علوم و معارف اسلامی است، پاسخ می‌دهند. سوالات سایر دروس امتحانی همان سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی خواهد بود.

 ب- آزمون سراسری سال ۱۳۹۹،

۱- در سال ۱۳۹۹، فقط یک آزمون (یک مجموعه سوال) براساس نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) برگزار می‌شود.

۲- در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر قطعی اعمال می‌شود. به‌طوری‌که:

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ و بعد از آن در نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اخذ نموده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم- سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

ب- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ اخذ نموده اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر قطعی و برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ نموده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

۳- بند‌های ۶، ۷ و ۸ مندرج در بند الف. مربوط به آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در سال ۱۳۹۹ نیز برقرار می‌باشد.

در پایان به اطلاع می‌رساند که تمامی قوانین، مقررات، شرایط و ضوابطی که در آزمون سراسری اجرا می‌شود (مانند سهمیه‌بندی، بومی‌پذیری و ...) مصوب مراجع ذی‌صلاح اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای این قوانین و مقررات است.

انتهای پیام/

جزئیات برگزاری کنکور در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۲۳:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
از حذف کنکور لیسانس و کنکور دکترا ادغام دانشگاه ها و تحصیل رایگان مهم تر و حیاتی تره برای کشور ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغری
۰۹:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
تا کی میخواند این نظام قدیمهای تنبل با ما رقابت نکنند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام ببخشید من که دیپلم رشته برق نظام جدید هستم میتونم در این کنکور کارشناسی کنکور بدم.آیا درس های رشته ی من هم در این کنکورهم هست.
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۰:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
قانون تاثیر قطعی معدل آبان ماه برداشته شد،اطلاعیه الانتون برای شهریوره، حواستون کجاست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
الان منی که ۹۹ میخوام کنکور بدم معدل سال۱۱ و۱۰ هم تاثیر داره؟وایککنه معدل در اینکه کنکور بدم تاثیر داره؟ینی مثلا معدل پایین باشه نمیشه کنکور داد
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۲:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
توروخدا برای هنرستانی ها کنکور برداشته بشه یعنی چی ما هم یک سال بهمون اظافه بشه هم کنکوربدیم ماسخت تو فشاریم من رشته حسابداری ام خواهشا یک فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
یعنی الان که من دیپلم فنی دارم می تونم تو کنکور هنر یا زبان شرکت کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
سلام اگر کنکور بر اساس معدل شه بهتره این طوری در حق کسی ظلم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
لااقل برایکنکور کاری کنید که حق ما ضایع نشه پدرم بی کاره جمعیت هفت نفره که پدر کارگر ،من پسر بزرگ خانواده ،کنکوری ۹۸، خدایا به دادم برس
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام، در دستورالعمل آزمون سراسری 98، دانش آموزان هنرستان که علیرغم توانایی برای تحصیل در رشته ریاضی با اصرار وزارت آموزش و پرورش وارد هنرستانها شدند، کنار گذاشته شده اند و حق آنها کاملا ضایع شده است در حالیکه بر اساس قانون جایگزینی معدل بجای کنکور و خمچنین با توچه به نظام یکپارچه 6.3.3 شرایط برای همه دانش آموزان از جمله هنرستانی ها یکسان در نظر گرفته شده است حذف شرط معدل برای آنها یا مشروط کردن آن ظلمی آشکار است.
Iran (Islamic Republic of)
FAtheme
۱۲:۵۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
#چرا_آقای_وزیر

دوستان عزیز پایه دوازدهمی ام٬ سلام.

با توجه به مشکلاتی که در روند تحصیلی مان داشته ایم نامه ی سر گشاده ای به وزیر محترم آموزش و پرورش٬ جناب آقای بطحایی طبق خواست جمعیت کثیری از دانش آموزان پایه دوازدهم نوشته شده است
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۱۴:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
سلام.خداروشکر بلخره از بلاتکلیفی دراومدیم.زمان ثبت نام هنوز مشخص نشده؟من توش ثبت نام کنکور 98 تحصیلیکو خوندم که اوایل بهمن ثبت نامه درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام
من درخواست دارم از رسانه ها و به خصوص باشگاه خبرنگاران که به یاری کنکوری ها بیان و جلوی این قانون ناعادلانه گرفته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
کنکور رو مثل قبل برگزار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۱۵:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
شما رو به خدا پیگیر این تاثیر قطعی معدل بشید ک کنسل بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
تورو خدابه فکر آینده ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۱:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
استرس دادن بیشتر به کنکوریا
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
حق هیچ کس ضایع نشه مخصوصا نظام قدیمی ها که از قبل اگاهی نداشتن.
United States of America
خلیل
۰۸:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
ما منطقه سومیها نابود شدیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یک ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
اینطوری پذیرش نمیکنن :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
وحبد
۰۰:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
آخیش واسه من ۱۶ درصده چون پیش دانشگاهیم نهایی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
بچه ها واسه امسال من که دیپلمم فقط نهاییه ۱۶ درصد تاثیر قطعی داره رفیق داشتم سال نود چهار با معدل ۱۴ تونست پزشکی قبول بشه اونم با بیست و پنج درصد قطعی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
من اخر نفهمیدم میگن قطعی باشه از تقلب گسترده خبر دارن از اینکه 90 درصد دانشگاه ها بدون ازمونه خبر دارن اینگه طبق قانون باید 85 درصد دانشگاه ها بدوت ازمون میشد تا امسال هم که شد میدونن کیفیت اموزش هم برابر نیست ... من اعتراض دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
اقا اگه معدلو اصن تاثیر ۱۰۰%منفی هم میذارید براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
یه فکری به حال ما منطقه محروم که کیفیت آموزشی پایینی داره ، بکنید ، تو رو خدا آرزوهای ما نوجوما رو خراب نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
Shz
۱۳:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
اولا شما سهمیه دارید منطقه دوما اینقدر علم پیشرفت کرده که دارید تو این فضا پیام میدید میتونید از محصولاتی که رایگان همین جاها هست استفاده کنید نه این که به نا حق بیایید دانشگاه با علم کم و حق بقیه رو ضایع کنید.در کل معیار باید بار علمی باشه نه سهمیه جانبازی و بقیه سهمیه ها هرکی هرجا بتونه حق یکی رو میخوره براش هم مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
درکت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
این یعنی بی عدالتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
بی عدالتیه محضه....اینجوری فقط راه رو واسه مایه دارها و اقازاده ها باز میکنین....کشور صاحاب داره قانون داره چرا کسی به داد ما نمیرسه؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
وقتی قانون باشه اجرا نشه فرقی نمیکنه دیگه بود یا نبودش
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
صد در صد
امکان داره توی مصاحبه های دانشگاه ها،فقط با یک تماس
آقازاده ها وارد بهترین دانشگاه ها بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
خواهشا دیوان عدالت اداری جلوی این ندانم کاریها رو بگیره .دارم دیوانه میشم یکی به داد ما برسه یا حسین.
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
برادر گرامی می خوای تاثیر رو قطعی کنی یک سال قبل تر بگو که دانش اموزای پشت کنکوری بدونن که قرار تاثیر قطعی شه چه بیست درصد باشه چه یک هزارم درصد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من نمیدونم جدا این چه سیاست جدیدیه که سازمان سنجش پیش گرفته درک نمیکنن که طبق مصوبه دیوان عدالت اداری و نظر سنجی های شده تاثیر باید مثبت باشع ،طبق مصوبه دیوان عدالت اداری تو سال 95 از اون تاریخ به مدت زمانی که امتحانات نهایی در سع سال برگزار شع و همین طور امنیت حوزه امتحانات بالابره تاثیر باید مثبت بمونع ،،،
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
به نظر من کنکور یک اشتباهه ولی ما اصلا تو کشور زیر ساخت لازم رو برای حذفش نداریم چون عدالت اموزی ندایم معلمای ما به جای تدرس تو کلاس فکر کلاس های خصوصی بودن تازه اونجا هم شرایط طاوری بود که برابی نمره بود نه اموزش حالا دارم برایی کنکور زحمت میکشم میگن دوباره باید فکر معدل باشی اخه اونی که تو تهران یا هر جایی تو کشور با بهترین معلما سر کار داشته با من و امثال من برابره اگه علمشو نداشته باشن نمیتونن به تست کنکور جواب بدن اگخ داته باشن که جواب میدن تاثیر باید مثبتت باشه تا هم ما بتونیم جبران کنیم هم اونا سود ببرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
یعنی چی که سال 99 فقط یک دفترچه؟ یعنی نظام قدیمی ها اوت می شوند؟ ارزش و کارایی مدرکشون چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
کنکور تنها روش عادلانه پذیرش است.
Germany
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
اگه سوالا به فروش نرفته بود یه چیزی اما پارسال سوالا به راحتی به فروش رسیده بود
Poland
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
باید در این موضوع دیوان عدالت اداری ورود پیدا کند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
با این مصوبه دیگه هیچ امیدی ندارم به قبولی در دانشگاه های برتر
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۶:۵۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
بچه‌ها امیدتون ازدست ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من نمیتونم ترمیم معدل برم درسمم خوبه تواین چند سال بخاطر مشکلاتی که داشتم نتونستم نتیجه خوبی بگیرم یعنی نتونستم درس بخونم ولی امسال ان شاءالله میخوام یه نتیجه عالی بگیرم.حالا من بالا بزنم الان این چه وضعیه؟ لااقل تلاشمونو ضایع نکنین...تاثیر قطعی نمیشه گفت عادلانس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
دلم برای بچهای محروم میسوزه
Spain
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
عادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
تاثیر قطعی در کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
خب کسی که مثلا رشتش ریاضی هست و میخواد کنکور تجربی بده چطوری هست ؟؟معدل بدون تاثیر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
فقط تاثیر دروس مشترک ریاضی با تجربی لحاظ خواهد شد مثل دیفرانسیل و ریاضیات پایه در ریاضی به جای ریاضیات تجربی و...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
هرکس به هر روشی که میتونه اعتراض خودشو نشون بده
1- تشکیل کمپین
2-نماینده شهرو استان
3-خبرگزاری ها
4-صدا وسیما
5- کمیسیون اصل 90مجلس
Germany
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من پارسال واسه یه امتحان ترمیم معدل پبت نام کردم اما بدلیل عمل و بیماری نتونستم شرکت کنم و عیبت خوردم و الان میگن جون یکبار پبت نام کردی نمی تونی دوباره شرکت کنی..... الان من باید جیکار کنم برای جبران ..
Germany
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
ما چه تفاوتی با پشت کنکوری های سال های قبل داریم.......
Germany
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
لااقل باید واسه نظام قدیمیا تاثیر مثبت باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۷:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
چه کشور خوبی داریم امتحانات نهایی توش تقلب میشه اونم ب صورت فراگیر نه یکی دو نفر بعد نتیجش میشه معیار گزینش دانشجو
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
پارسال سوالا رو میفروختن تو فضای مجازی
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
واقعا
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
آخه واسه این دلیل اگه تاثیر مثبت کنن برا خودشون بد میشه ما که مهم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
احسنت بایدبه دیوان عدالت شکایت کنیم ومستنداتوارائه بدیم
Germany
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
حداقل باید 15 درصد و 15 درصد قطعی میکردن.
Germany
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
15 درصد مپبت و 15 درصد قطعی
آخرین اخبار