تولیت حرم حضرت معصومه مطرح کرد:

تعیین راهکارهای موثر برای جلوگیری از حوادث رانندگی درقم

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر برنامه ریزی دقیق و تعیین راهکارهای موثر برای جلوگیری از حوادث رانندگی در استان گفت: همه این حادثه ها برای نظام و کشور هزینه های فراوانی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم:آیت الله سید محمد سعیدی ،تولیت حرم حضرت معصومه (س)عصر دوشنبه در نخستین جلسه مجمع سلامت قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: رقم 2 هزار و 250 میلیارد تومانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای خسارت های سالانه حوادث رانندگی در این استان ذکر کرد، خیلی بالاست و اگر این حوادث نباشد، این هزینه ها را می توان در راه های بهتری مصرف نمود.

وی با اشاره به افزایش تلفات تصادف ها در قم و بی توجهی راکبان موتورسیکلت به استفاده از کلاه ایمنی گفت: وقتی افرادی که از موتورسیکلت استفاده می کنند، اعتقادی به استفاده از کلاه ایمنی نداشته باشند، دیگران هر چقدر بودجه و جلسه بگذارند، هیچ فایده ای ندارد.

سالانه 300 مرگ و میر ناشی از تصادف های جاده ای و درون شهری در قم به ثبت می رسد و راکبان موتورسیکلت بیشترین آمار تلفات در این استان را دارند و روزانه بین 30 تا 35 موتور سوار جان خود را از دست می دهند.

وی همچنین با بیان این که احیای نفس یکی از سرفصل های مهم دینی و قرآنی است و در قرآن کریم به آن اشاره شده است، افزود: سزاوار است که ملت در این زمینه کارهای بهتر و ارزنده تری انجام دهند و به لحاظ مادی و معنوی برای سلامت خود ارزش بیشتری قائل شوند.

امام جمعه موقت قم در ادامه با بیان این که سلامت یکی از دغدغه های بزرگ نظام اسلامی است، گفت: نخستین و مهمترین پشتوانه تحقق سلامت، اعتقاد مسئولان به اهمیت موضوع برخورداری جامعه از سلامت است.

سعیدی اظهار داشت: مسئولان امر باید به ضرورت برخورداری مردم از سلامت اعتقاد و ایمان کافی داشته باشند و این حداقل چیزی است که در جامعه از آن انتظار می رود.

وی افزود: پس از اعتقاد، مساله التزام عملی به قانون و مشارکت عمومی و همچنین مراقبت و نظارت نیز در مقوله سلامت نقش مهمی دارد و هر بخش از جامعه بویژه دین و مذهب باید در چارچوب وظایف خود در این زمینه اقدام های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ت

ثبت سالانه 300 مرگ و میر ناشی از تصادف های جاده ای و درون شهری در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار