مدارس خوزستان تحت پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: 142مدرسه خوزستان تحت پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: 142 مدرسه در استان  تحت پوشش اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان قرار می‌گیرند که فاز اول این طرح طی سال گذشته در 12 مدرسه در ناحیه 3 اهواز و در شهرستان آبادان اجرایی شد و با اجرای فاز دوم طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، 130 مدرسه به تعداد مدارس تحت پوشش این طرح اضافه می‌شوند.

وی افزود: فاز دوم این طرح امسال در کلیه مدارس بندرامام خمینی اجرا می‌شود و طرح نماد از سال ۱۳۹۵ با مشارکت 10 دستگاه دیگر عضو سند ائتلاف طرح نماد، شامل امور اجتماعی استانداری، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی، ناجا، علوم پزشکی، بنیاد برکت، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و... با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و انجام حمایت‌های لازم از دانش‌آموزان، تدوین و اجرا شده است.

معزی عنوان کرد: تامین و ارتقا مراقبت‌های اجتماعی از مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور، استقرار نظام جامع مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان از طریق مشارکت بین‌بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و آسیب دیده و استقرار نظام ارجاعی مناسب، از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/م

شناسایی و توجه به دانش آموزان آسیب پذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.