حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی با ارز دولتی

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی است که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد ابراهیمی، رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان بیان داشت: حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت و جایگزین کردن کره و شیرخشک به جای این محصولات، مشکلات فراوانی را برای صنعت دامپروری کشور به وجود آورده است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه‌ای صادر کرده که واردات شیر خشک ممنوع است اما در مقابل، آن کالا را در لیستی قرار داده تا ارز دولتی به آن تعلق بگیرد و این مساله باعث فراهم شدن زمینه‌ای برای افزایش واردات است.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات دامداران عنوان کرد: و این موضوع شرایطی را ایجاد می‌کند تا مشکلات دامداران در بحث شیر چند برابر شود و به صنعت دامپروری کشور لطمه وارد شود.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: اختیاراتی در حوزه وزیر جهاد کشاورزی است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت در آن حوزه‌ها اقدام به اخذ تصمیمات می‌کند و این تصمیمات در حال حاضر شرایط سختی را برای دامپروران کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام/م

بررسی مشکلات دامداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.