سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

تمهیدات دانشگاه آزاد برای تسهیل پرداخت شهریه دانشجویی

طهرانچی گفت: با تفاهم‌نامه صورت گرفته با دو بانک کشور، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجو‌ها و خانواد‌ه‌های آن‌ها برداشته می‌شود.

حمایت از اشتغال دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه می‌شودبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجاه‌ و چهارمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه، گفت: این دانشگاه باید بتواند به سمت تبدیل شدن به نهاد توانمندی در آموزش به خصوص آموزش کارآمد حرکت کند که این موضوع الزامات خاص خود را می طلبد.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش بنیان، ادامه داد: تلاش می شود رویکردهایی در دانشگاه برای حمایت از اشتغال دانش بنیان و حرکت رو به جلوی دانشگاه تدوین شود. حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این رویکردهاست، در همین راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دو بانک منعقد شده، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می شود.

طهرانچی با تأکید بر اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تلاش برای از بین بردن دغدغه پرداخت شهریه در بین دانشجوها و خانواده های آنان در طول تحصیل، خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مدت تحصیل بتواند از وام های قرض‌الحسنه واقعی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل، آنها را پرداخت کند و براساس تفاهم‌نامه های منعقد شده دانشگاه با دو بانک عامل، این موضوع امکان‌پذیر شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اقتصاد دانش بنیان اجزای کاملی دارد و در این بین اشتغال دانش بنیان موضوعی است که باید در دانشگاه برای آن تدابیری اندیشیده شود تا منجر به کارآمدی نظام آموزش عالی کشور شود.

تشکیل سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد

وی با اشاره به تشکیل 40 سرای نوآوری آزاد در دانشگاه، گفت: این سراها باید محلی برای آموزش، تمرین و حرکت رو به جلوی دانشگاه به منظور کسب مهارت و بروز خلاقیت باشد.

طهرانچی در پایان ابراز امیدواری کرد که حمایت های لازم از جریان اشتغال دانش بنیان به نحو احسن در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

تصویب ایجاد صندوق مالی مشترک استانی

در این جلسه پیشنهاد عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در فرا صندوق سرمایه‌گذاری FOF توسط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه و پس از بررسی توسط اعضای جلسه، به اتفاق آراء تصویب شد.

همچنین پیشنهاد ایجاد صندوق مالی مشترک استانی جهت حمایت از طرح های دانش بنیان معطل‌ مانده به منظور سرمایه‌گذاری در گردش بررسی و به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار