روز نهم محرم؛

روایت زندگی علمدار کربلا در یک نگاه +اینفوگرافیک

روز نهم محرم، به اسم علمدار کربلا حضرت عباس‌(ع) و روز تاسوعا نامگذاری شده است.

روایت زندگی علمدار کربلا در یک نگاه+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به ابوالفضل پنجمین پسر امام علی(ع) و اولین فرزند ام البنین است. مهم‌ترین فراز زندگی او حضور در واقعه کربلا و شهادت در روز عاشورا است.

حضرت عباس‌(ع) در سنین دوازده تا چهارده سالگی، زمانی که حضرت علی( ع ) با دشمنان درگیر بودند، در برخی از جنگ ها شرکت داشتند و با آن که زیاد اذن جهاد به ایشان داده نمی شد، ولی درهمان نوجوانی حریف قهرمانان نامی عرب بودند.

روز عاشورا هنگامي كه حضرت عباس(ع) از اسب بر روي زمين افتادند، امام حسين(ع) فرمودند:‌ (الان انكسر ظهري و قلت حياتي) يعني (اكنون پشتم شكست و چاره ام كم شد). اين جمله بيانگر اهميت حضرت عباس(ع) و نقش او در پشتيباني از امام حسين (ع) است.

شیعیان برای حضرت عباس‌(ع) جایگاه معنوی بالایی قائل هستند. او را باب الحوائج می‌خوانند و به او متوسل می‌شوند. حرم حضرت عباس در نزدیکی حرم امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی شیعیان است. هم‌چنین شیعیان از او با تعبیر سقای کربلا یاد می‌کنند و روز تاسوعا را به یاد حضرت عباس‌(ع) عزاداری می‌کنند.

گفتنی است؛ شب نهم محرم به نام سقای دشت کربلا، بزرگ‌ترین یار و یاور امام حسین(ع) و روز تاسوعا نامگذاری شده است.

در ادامه می‌توانید روایت مختصر از زندگی حضرت عباس‌(ع) را در اینفوگرافی زیر مشاهده کنید:

علمدار کربلا+اینفوگرافیک

(برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز بزرگ اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم97 ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار