چرا شهریه سنوات اضافی در دانشگاه‌ها متفاوت است؟

شریعتی نیاسر گفت: در آیین نامه یکپارچه آموزشی وزارت علوم، تنها تعداد سنوات مجاز تعیین شده و میزان شهریه سنوات اضافی بر عهده هیات امنای دانشگاه هاست.

نشست مشترک معاونان وزیر علوم با نمایندگان دانشجویان دکتری برگزار شدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در نشستی با حضور  معاون وزیر علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و سه تن از دانشجویان دکتری دانشگاه‌های مختلف کشور، که در وزارت علوم برگزار شد، مطالبات و خواسته های آموزشی و دانشجویی دانشجویان دکتری را پیگیری کردند.

در این نشست مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم با اعلام آمادگی برای شنیدن نظرات و دیدگاه های دانشجویان، گفت: در کنار استقبال از برگزاری چنین نشست های مشترک، بهترین راه ارتباط با دانشجویان را مطالعه موردی مشکلات، ارائه پیشنهاد و ارسال مکتوب به وزارت علوم  می دانیم.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: مسئولان وزارت علوم دانشجویان را همکاران آینده خود و عضوی از هیات علمی می دانند و با توجه به دانش و توانایی علمی دانشجویان، پیگیری نظرات آنان را نه تنها وظیفه، بلکه راهگشای حل برخی ازمشکلات دانشگاه ها می دانند.

وی در پاسخ به تفاوت شهریه سنوات اضافی در دانشگاه های مختلف گفت: وزارت علوم در آیین نامه یکپارچه آموزشی فقط تعداد سنوات مجاز را تعیین کرده است و تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات های امنای دانشگاه ها واگذار شده که شیوه هیات امنایی از بهترین روش های اداره دانشگاه ها در همه جای دنیاست.

اجبار در پرداخت شهریه سنوات اضافی

معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به اینکه چرا در برخی موارد با وجود اتمام واحدهای درسی و انتظار دانشجو برای زمان برگزاری جلسه دفاعیه، مجبور به پرداخت شهریه سنوات اضافی است، گفت: حل این مورد نیازمند تحقیقات کارشناسی و بررسی ابعاد مختلف دانست، اما لازم است که دانشجویان نیز در این زمینه نظرات خود را اعلام کنند.

میزان پرداخت ارز دانشجویی

صدیقی نیز در خصوص پرداخت ارز دانشجویی اظهار داشت: از آغاز امسال با شرایط جدید ارزی روبرو شده ایم، با برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی سرانجام مقرر شد تا پایان شهریور ماه پرداخت ارز دانشجویی با قیمت ۴۲۰۰ تومانی امکان پذیر باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان لزوم اطلاع رسانی این موارد به دانشجویان، گفت: در خصوص فرصت های مطالعاتی در داخل کشور مشکلی نداریم ولی فرصت های مطالعاتی خارج از کشور بستگی به شرایط کشور دارد.

در این نشست، نماینده های دانشجویان ۳۲ دانشگاه کشور دیدگاه های خود را با معاونان وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
بی قانونی هم حد وحصری داره. کجای دفترچه انتخاب رشته ما نوشته شده بود که دانشجوی روزانه برای سنوات اضافی باید شهریه پرداخت کند؟
آخرین اخبار