نخست‌وزیر سابق قطر: محمد بن سلمان به خوبی مشاوره نمی‌شود/ آمریکا باید اختلافات با ایران را کنار بگذارد

نخست‌وزیر سابق قطر در مصاحبه با فرانس ۲۴ به انتقاد از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آمریکا پرداخت.

نخست‌وزیر سابق قطر: محمد بن سلمان به خوبی مشاوره نمی‌شود/ آمریکا باید اختلافات با ایران را کنار بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حمد بن جاسم آل ثانی»، نخست وزیر سابق قطر در مصاحبه با فرانس 24 به مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله نحوه رفتار عربستان و امارات با دوحه، بحران سوریه، روابط واشنگتن و تهران و همچنین مسئله فلسطین اشاره کرد.

وی در این مصاحبه به انتقاد از عربستان سعودی و امارات متحده عربی پرداخت و گفت این دو کشور با اقداماتشان علیه قطر، شورای همکاری خلیج فارس را نابود کرده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی «به خوبی مشاوره نمی شود» و تصمیماتی عجیب و غیرمسئولانه اتخاذ می‌کند. من از محمد بن سلمان ناامید شده‌ام. بهتر است او به جای استفاده از زور در داخل کشور خود و حتی کشورهای دیگر به وضعیت مردم عربستان رسیدگی کند.

حمد بن جاسم همچنین به انتقاد از «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی پرداخت و گفت: او اثراتی منفی بر روی پادشاه عربستان سعودی دارد.

وی در ادامه به روابط ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید اختلافات خود با تهران را به شکلی مسالمت آمیز کنار بگذارد و شورای همکاری خلیج فارس هم باید به صورت جدی با ایران وارد مذاکره شود.

حمد بن جاسم همچنین به مسئله سوریه اشاره کرد و مدعی شد: با وجود اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از نظر نظامی در جنگ این کشور پیروز شده است، اما کشور و مردمش را از دست داده است.

وی در پایان این مصاحبه هم اعلام کرد همچنان به برقراری صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین امیدوار است. حمد بن جاسم همچنین با تأکید بر اینکه دونالد ترامپ می تواند توافق صلحی میان اسرائیل و فلسطین برقرار کند، گفت: دونالد ترامپ باید موضع خود را تغییر دهد و فقط به حرف‌های بنیامین نتانیاهو و تعدادی از کشورهای عرب منطقه مثل عربستان و امارات گوش ندهد. فلسطینیان را نمی توان با زور و پول مجبور به پذیرش توافق کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار