واکسن رایگان هپاتیت B برای اهدا کنندگان مستمر خون

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: اهدا کنندگان مستمر خون از ابتدای مهرماه امسال واکسن هپاتیت «B » را به شکل رایگان دریافت خواهند کرد.

واکسن رایگان هپاتیت B برای اهدا کنندگان مستمر خون به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت‌: اهداکنندگان مستمر خون متولد کمتر از سال 69 می‌توانند از ابتدای مهرماه واکسن هپاتیت B را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه واکسن هپاتیت B   در3نوبت صفر، یک و 6 ماه ارائه می‌شود، افزود: برای متولدین سال 68 به بعد طبق برنامه واکسیناسیون کشوری واکسن هپاتیت B تزریق شده است بنابراین این طرح برای متولدین قبل از این سال است که واکسن سه نوبتی هپاتیت را دریافت نکرده‌اند.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان افزود : این واکسیناسیون با هماهنگی وزارت بهداشت از اول مهر برای افرادی که به مراکزی که شناسایی شده، معرفی می‌شوند انجام میشود .

افشین محمدی هدف از این طرح را به پاس نیت خیرخواهانه اهداکنندگان مستمر دانست اظهار داشت: در قالب این طرح اهداکنندگان  دیگر در خطر ابتلا به بیماری هپاتیت B نیستند .

وی با اشاره به اینکه  این طرح از ابتدای مهر تا اسفندماه ادامه دارد، یادآورشد: پیش‌‌بینی می‌شود حداقل 6 هزار نفر در استان همدان برای هپاتیت B واکسینه شوند.

انتهای پیام/ ا.م

واکسن هپاتیت B برای اهدا کنندگان مستمر خون رایگان تزریق می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.