افزایش جرایم سایبری در اردبیل

رییس پلیس فتای استان اردبیل گفت: بر اساس برآورده های انجام شده در پنج ماه اول امسال جرایم سایبری استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علی قهرمان طالع، رییس پلیس فتای استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود69 :درصد جرایم سایبری در شهرستان اردبیل و مابقی 31 درصد آن هم در شهرستان های تابعه استان اردبیل اتفاق می افتد.
وی با اشاره به سیمای مجرمان فضای مجازی در استان اردبیل بیان کرد: در این مدت همچنین متهمان و مجرمان مرد فضای سایبری 9.7 درصد و متهمین زن 28 درصد افزایش داشته است.
رییس پلیس فتای استان اردبیل گفت: سن 33 درصد متهمان فضای سایبری در استان اردبیل کمتر از 17 سال و سن 22 درصد آنها بین 17 تا 25سال است.

قهرمان طالع افزود: موضوعات مالی، اخلاقی، انتقام جویی و موارد مختلفی مانند رقابت، حسادت و حذف محترمانه از صحنه از جمله مهمترین انگیزه های متهمان از ارتکاب جرم در فضای سایبری است.

وی با بیان اینکه میانگین کشف پرونده جرایم سایبری در استان اردبیل 17 روز می باشد، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشف جرائم سایبری در کشور 65 روز است.
رییس پلیس فتای استان اردبیل از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواست از عضویت در گروه های شرط بندی مسابقات ورزشی، همسر یابی، صیغه، قمار اینترنتی و دانلود اینترنت رایگان و سایر گروه های مشکوک خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

پرونده جرایم سایبری در استان اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار