اگر می‌خواهید به یک رابطه تمام شده بازگردید، بخوانید!

تحقیقات نشان داده است که با شروع دوباره یک رابطه عاطفی تمام شده، خطرات بزرگی شما را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان معتقدند که افراد بهتر است هیچگاه به رابطه عاطفی قبلی خود بازنگردند.
به عقیده آنها ورود به این چرخه روابط یا به عبارتی تکرار رابطه عاطفی با فردی که قبلا با او چنین رابطه‌ای را تجربه کرده‌اید، می‌تواند به بیمار شدن افراد منجر شود.
 
احتمال احساس دلشکستگی اولیه، خشم و غم و اندوه با هر شکست در روابط عاطفی برای افراد وجود دارد اما تحقیقات انجام شده در دانشگاه میسوری نشان می‌دهد که فراتر از آن، با بازگشت به روابط عاطفی قبلی، احتمال دارد که اختلالات روانشناختی در قالب افسردگی و اضطراب در افراد بروز کند.
 
شروع دوباره یک رابطه عاطفی موجب بیماری افراد می‌شود
 
کیل مونک، استاد علوم انسانی و علوم خانوادگی در دانشگاه میسوری، می‌گوید: «یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد افرادی که از همسر یا شریک عاطفی خود جدا می‌شوند و پس از مدتی دوباره رابطه عاطفی را با یکدیگر آغاز می‌کنند، باید مراقب اتفاقاتی که ممکن است برایشان رخ دهد، باشند.»

این تحقیق بر روی 545 نفر از افراد انجام شد؛ یک سوم این افراد شکست عاطفی و بازگشت دوباره به همان رابطه را تجربه کرده بودند؛ نتایج تحقیق نشان می‌داد که میزان پرخاشگری در این نوع روابط بیشتر و سطوح تعهد و میزان ارتباطات در آنها کمتر بوده است، افراد در این گونه روابط، اضطراب روانی بیشتری را در قالب افسردگی و اضطراب تجربه می‌کنند.
 
شروع دوباره یک رابطه عاطفی موجب بیماری افراد می‌شود
 
مونک به تایم می‌گوید: «نتایج نشان داد هر چه قدر چرخه شکست عاطفی و شروع دوباره رابطه عاطفی با فرد قبلی، بیشتر تکرار شود، میزان افسردگی و اضطراب بیشتری را برای افراد به همراه دارد.»

چرا افراد از هم جدا می‌شوند و دوباره به سمت هم کشیده می‌شوند؟

مونک معتقد است دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد مثل دلایل مالی و حتی گاهی آنها از یکدیگر زده می‌شوند.
 
به اعتقاد او، آنچه که موجب بازگشت شرکای یک رابطه عاطفی به آغاز دوباره آن رابطه می‌شود، باید مبتنی بر فداکاری آنها باشد و نه حسب وظیفه شناسی و تعهد.
 
مونک، مشاور خانوادگی، تاکید می‌کند: «آنها قبل از شروع رابطه عاطفی خود باید از خود بپرسند که آیا از روی احساس خوب و سرسپردگی به طرف مقابل تصمیم به شروع دوباره رابطه خود را دارند یا به علت وظیفه شناسی ؟»
 
شروع دوباره یک رابطه عاطفی موجب بیماری افراد می‌شود
 
به گفته او، احتمالا مورد دوم منجر به افسردگی و تشدید استرس در فرد می‌شود.
 
تحقیقات مونک پیش از این نیز نشان داده بود که روابط عاطفی صمیمی قدرت بهبود یا به چالش کشیدن وضعیت سلامت جسمی و روانی را دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار