ریزش موهای خود را با نصب میکرو ال‌ای‌دی کنترل کنید

محققان می‌گویند ممکن است با نصب میکرو ال‌ای‌دی در سر بتوان مشکل ریزش مو را حل کرد.

ریزش موهای خود را با نصب میکرو ال‌ای‌دی کنترل کنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان کره‌ای می‌گویند می‌توان با استفاده از نور، موهای سر را رشد داد و پیشنهاد آن‌ها نصب ابزار پوشیدنی موسوم به Monolithic Flexible Vertical AlGaInP Light-Emitting Diodes است.

مطالعات پیشین نشان داده است که لیزر می‌تواند به تحریک فولیکول‌های مو کمک کند تا منجر به افزایش تمایز سلولی شود.نور قرمز به‌ویژه در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است زیرا طول‌موج آن متفاوت از طول‌موج سبز و آبی برای نفوذ در پوست است.

استفاده از لیزردرمانی بسیار گران و مقرون‌به‌صرفه نبوده و ابزاری خانگی هم محسوب نمی‌شود اما محققان با انتشار نتایج تحقیق خود در مجله ACS Nano {لینک} به ابزار پوشیدنی و قابل‌نصب با استفاده از میکرو ال‌ای‌دی اشاره می‌کنند که می‌تواند به رشد مو کمک کند.

این محققان می‌گویند برای فرار از تابش گرمایی بالا، بازده نوری کم و مصرف بالای انرژی از یک آرایه نازک میکرو ال‌ای‌دی قابل‌انعطاف عمودی استفاده کردند.

دانشمندان برای این‌که ۹۰۰ میکرو ال ای دی کوچک را در سایز یک تمبر کوچک باضخامت ۲۰ میلی‌متر روی بدن حیوان زنده آزمایش کردند.

آن‌ها این کار را برای ۲۰ روز و هرروز به مدت۱۵ دقیقه تکرار کرده و متوجه شدند که موها سریع‌تر رشد کردند و اطراف پیاز مو نیز مستحکم‌تر و پهن‌تر شد.

منبع: خبر آنلاین 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ریزش مو ، موخوره مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.