همکاری ۳۶۳ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۶۳ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی ۳۶۳ روحانی مبلغ اعزامی از قم و بومی استان با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۵۱۰ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان گیلان در حال برگزاری است افزود: این طرح تا ۱۷ آبان ماه در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ۲ بخش اجرا می‌شود گفت:در بخش اول برنامه‌ھای فرھنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود و در بخش دوم نیز اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: تجمع بزرگ لبیک یا حسین (علیه‌السلام)، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، اقامه نماز ظهر عاشورا، همایش رهروان زینبی و نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، ویژه مراسم اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: ۶۳ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰۰ مبلغ بومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد ۱۱ خیمه ویژه کودک و نوجوان، ۸ خیمه معرفت چند رسانه‌ای و ۹ خیمه هم به مشاوره اختصاص دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده درباره اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام گفت: گیلان ۲۸۱ موقوفه با نیت روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت بیش از ۳۰۰ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در گیلان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.