دریای خزر مواج، شناکردن ممنوع

طرح‌های دریا در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی دایر اما شناکردن در آن خطرناک است.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به حضور مسافران در آخرین روز‌های تعطیلات تابستانی تمام طرح‌های دریا باز و بیش از هزار ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه دریا در روز‌های تاسوعا و عاشورا مواج و طوفانی است از مسافران و گردشگران خواست از شنا کردن در دریا خودداری کنند.

کریمیان افزود: تمام ناجیان غریق برای حفظ جان مسافران با آمادگی کامل در این دور روز از ساعت ۸ تا ۲۰ به‌صورت دوشیفت در سواحل حضور دارند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه طرح‌های دریا در مازندران روز جمعه ۳۱ شهریورماه امسال پایان خواهد یافت، از کاهش تعداد غریق در آب‌های ساحلی استان خبر داد و افزود: ۶۲ نفر تابستان پارسال هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند که این تعداد امسال به ۴۸ نفر کاهش یافت.

وی یکی از عوامل کاهش غریق را شناسایی نقاط حادثه خیز سواحل استان و حضور فیزیکی ناجیان غریق در این مناطق برشمرد و گفت: ناجیان غریق سال‌های گذشته تنها در مناطق اجرای طرح دریا حضور داشتند، ولی امسال برخی نقاط حادثه خیز و پرخطر هم زیرپوشش ناجیان غریق قرار گرفت.
انتهای پیام/ک

 

 31شهریور پایان طرح دریا

برچسب ها: حوادث ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار