منابع فرانسوی خبر دادند؛

دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

منابع فرانسوی از دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر دادند.

دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار روزنامه «فیگارو» فرانسه اعلام کرد حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو خواهند کرد.

«جورج مالبرونو»، خبرنگار ارشد فیگارو روز چهارشنبه در توییتر به نقل از یک مقام وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: امانوئل مکرون در پایان سپتامبر با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در نیویورک دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه همچنین گفته است: ما تعیین سفیر جدید خودمان در ایران را معلق کرده‌ایم، ولی گفتگو با ایران را ادامه می‌دهیم.

پیش از این، منابع دولتی ژاپن نیز به خبرگزاری کیودو اعلام کرده بودند، شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور قصد دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دارد.

به نوشته کیودو، ژاپن خواستار حفظ روابط با ایران است و در مذاکراتش با دولت آمریکا خواستار معافیت‌هایی جهت ادامه تعاملات اقتصادی با ایران شده است.

همچنین وب‌سایت «پولیتیکو» آمریکا مدعی شد احتمالاً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور خواستار دیدار با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار