معاون رئیس جمهوری در نامه ای به صحبت های زیست محیطی صادق زیباکلام استاد دانشگاه که در فضای مجازی منتشر شده بود، پاسخ داد.

اقدامات دولت برای حل مشکل دفن زباله در استان‌های شمالی کشوربه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به نامه صادق زیباکلام درباره مشکل دفن زباله در شهر رشت و سایر نقاط کشور، به برخی اقدامات مهم دولت برای حل این مشکل اشاره کرد. 

در این پاسخ آمده است: متأسفانه به رخداد زیان بخشی در مورد دفن زباله در رشت اشاره نمودید که نه‌تنها ابعاد آن به جغرافیای گیلان و استان‌های شمالی محدود نمی‌شود بلکه هم‌اکنون یکی از چالش‌های خطیر کشوری است. ازاین‌رو در برنامه ششم توسعه به‌عنوان یکی از مسائل اولویت‌دار برنامه مورد تأکید و حتی تقنین قرار گرفت و در لایحه بودجه ۹۷ معادل دو میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های مختلف پسماندها و بازیافت آن‌ها پیش‌بینی شد که مجلس محترم در تبصره (۶) مبلغ هزار میلیارد تومان در یک سازوکار برای آن تأمین اعتبار کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده است: در جهت سرعت بخشی و برخورداری از فناوری‌های روزآمد، به مسئولین اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد تا از تجارب سرکار خانم دکتر شیرزادی و اقدام مؤثر ایشان در کرمانشاه استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار