ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تمهیدات ویژه آتش نشانی برای بازگشایی مدارس

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران تمهیدات ویژه این سازمان برای بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

تمهیدات ویژه آتش نشانی برای بازگشایی مدارسجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی تهران همزمان با آغاز بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس سازمان آتش نشانی شهر تهران به مانند سال‌های قبل تمهیداتی را فراهم کرده است که ایمنی مدارس افزایش پیدا کند، در همین راستا در یک باز زمانی از ۲۰ شهریور ماه تمهیداتی تحت عنوان طرح استقبال از مهر در نظر گرفته و اجرای آن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در سه بازه زمانی ۱۰ روزه اجرا می‌شود که در فاز اول از ۲۰ شهریور تا اول مهر انجام شد. تمام کارشناسان سازمان آتش نشانی اقدام به بازدید از مدارس، مراکز آموزشی و مسیر‌های منتهی به مدارس کردند و تمام تجهیزات مراکز آموزشی مورد بازدید قرار گرفت.

ملکی گفت: همچنین اگر در مسیر‌های منتهی به مراکز آموزشی پل و یا جدولی نیاز به تعمیر وجود داشته باشد، این موارد به صورت مکتوب به شهرداری مناطق گزارش می‌شود تا ایمنی مسیر‌های منتهی به مدارس به ویژه مدارس ابتدایی تامین شود.

وی افزود: در بازه زمانی دوم این طرح که از اول مهر ماه آغاز می‌شود، تمام ایستگاه‌های آتش نشانی در آماده باش کامل قرار می‌گیرند و هر ایستگاه یک پایگاه در نقاطق پر تردد در دو نوبت صبح و عصر مستقر می‌کند که این پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت ۷ تا ۹ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ مستقر می‌شوند و هدف از اجرای این طرح این است که با توجه به افزایش بار ترافیکی در این ساعات، اگر حادثه‌ای رخ داد، آتش نشان‌ها بتوانند خود را به سرعت به محل حادثه برسانند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: در بازه زمانی سوم که از ۱۰ تا ۲۰ مهر ماه اجرا می‌شود، علاوه بر استقرار ایستگاه‌ها در مناطق پر تردد، کارشناسان سازمان آتش نشانی نیز با حضور در مدارس به آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان و معلمان به صورت چهره به چهره اقدام می‌کنند.

ملکی گفت: مدارس اگر نیازمند آموزش‌ها و تجهیزات و بازدید‌های بیشتر برای افزایش ایمنی باشند، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی درخواست خود را ارائه دهند و سازمان آتش نشانی با آن‌ها همکاری لازم را خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار