در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

سکه ثامن مجوز فعالیت در فضای مجازی نداشته است

یک مقام مسئول در وزارت صمت گفت:نشان نماد کسب کار در فضای مجازی یک نشان کامل برای اعتماد به موسسه نیست و سکه ثامن هیچگونه مجوز کسب و کار در فضای مجازی نداشته است. 

سکه ثامن مجوز فعالیت در فضای مجازی نداشتبه گزارش  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیری معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص موضوع ورشکستگی شرکت سکه ثامن اظهار داشت: نشان کسب و کار در فضای مجازی نمی تواند تضمین کننده صحت و سلامت کسب و کار باشد؛ مالباختگان سکه ثامن به نشان اعتماد این شرکت، اعتماد کردند که این نشان تنها برای احراز هویت است.

وی ادامه داد:کسب و کار اینترنتی سکه ثامن در تیر ماه 96 نماد اعتماد دریافت کرده است که متناسب با مجوز اتحادیه صنف طلافروشان در سال 95 بوده است.

سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به اینکه مجوز طلا فروشی سکه ثامن تا سال 1400 اعتبار داشته است، افزود: بر اساس مجوز طلا فروشی و برخی تحقیقات معاونت تسهیل در سال 96 به این شرکت مجوز کسب و کار اینترنتی داده شده است.

امیری به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 93 و ممنوع بودن فروش سکه اینترنتی اشاره کرد و گفت: شرکت «سکه ثامن» نماد الکترونیکی اخذ شده را بر اساس فروش اینترنتی سکه اخذ نکرده است بلکه برای فروش طلای آب شده و جواهرآلات و مصنوعات طلا مجوز گرفته است.
 
وی گفت: ما در سال 96 متوجه شدیم این موسسه اقدام به فروش اینترنتی سکه کرده است اما در سال 97 به این موسسه بر اساس رسیدگی نکردن به شکایت های مکرر اخطار داده شد و معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک مطلع شده است.
 
این مقام مسئول به اصلاح مجوز شرکت سکه ثامن پس از سه اخطار اشاره کرد و گفت: بعد از اخطار های داده شده به این شرکت در سال 97 شرکت «سکه ثامن» فروش طلا را حذف و فقط اقدام به فروش طلای آب شده کرده است.
 
امیری تصریح کرد: مشتری ها به امید دریافت آتی اقدام به خرید اینترنتی کردند اما دریافت طلا را به تعویق انداخته اند.
 
وی افزود: نشان نماد کسب کار در فضای مجازی یک نشان کامل برای اعتماد به موسسه نیست. سکه ثامن هیچگونه مجوز کسب و کار در فضای مجازی نداشته است. 
 
امیری به تعلیق شدن نماد اعتماد پس از توجه نکردن به اخطار ها و شکایت ها اشاره کرد و گفت: از تاریخ 25 شهریور امسال یعنی 5 روز پیش مجوز کسب طلا فروشی وی تعلیق شده بود.
 
وی تصریح کرد: شکایت ها از شرکت موسوم به سکه ثامن در سال 97 بوده است بابت همین 5 روز پیش نماد اعتماد این شرکت تعلیق شده است.
 
سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: ما به مشارکت فعالیت بانک ها در مورد افزایش نابهنگام حساب های بانکی برخی شرکت ها برای مقابله با فعالیت های پولشویی نیاز داریم.
 
وی با اشاره به  استعلام پلیس فتای مرکز در این خصوص افزود: وقتی شکایت ها از یک تعدادی بیشتر می شود دادستانی ورود می کند. 
 
بر اساس این گزارش الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ارتباط تلفنی گفت: این شرکت مجوزی برای کسب و کار فضای مجازی نداشته است علاوه بر این موسسه ملزم به گرفتن مجوز کسب و کار کشوری بوده است، مجوز این شرکت خاص شهرستان بناب بوده است.
 
وی افزود: این شرکت در زمان راه اندازی اتحادیه در دی سال 95 درخواست مجوز کرده است.
 
الفت نسب تصریح کرد: 8 ماه است که اتحادیه راه اندازی شده است، اگر این مشکل به اتحادیه اطلاع رسانی می شد ما هم با فیلترینگ کردن آن می توانسیم کمک کنیم.

در ادامه برنامه محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد:شرکت سکه ثامن مجوز اتحادیه طلا و جواهر را نداشته و تنها یک مجوز از  کسب و کار شهر بناب داشته که آن هم بابت فعالیت واحد صنفی بوده و نه فعالیت در سایت اینترنتی.

وی افزود: اخطارهای لازم در این خصوص از سوی اتحادیه طلاو جواهر داده شده بود و اول شهریورماه اخطار پلمپ داده شد.

محمد ولی تصریح کرد: این موسسه 6 ماه است که در تهران آغاز فعالیت کرده است. در شهریور ماه پس از دو اخطار گذشته اخطار سوم به پلمپ واحد صنفی منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار