انتقاد قبرس از اقدام ترکیه در بازداشت خدمه یک کشتی ماهیگیری

قبرس روز شنبه با ارسال پیامی برای سازمان ملل به اقدام ترکیه در بازداشت خدمه کشتی ماهیگیری که با پرچم قبرس در آب‌های مدیترانه تردد می‌کرد، اعتراض کرد.

انتقاد قبرس از اقدام ترکیه در بازداشت خدمه یک کشتی ماهیگیریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قبرس روز شنبه با ارسال پیامی برای سازمان ملل به اقدام ترکیه در بازداشت خدمه کشتی ماهیگیری که با پرچم قبرس در آب‌های مدیترانه تردد می‌کرد، اعتراض کرد.

پنج خدمه این کشتی که در سواحل قبرس تردد می‌کرد، مصری بودند. قبرس از سال ۱۹۷۴ به دو بخش تقسیم شده که بخش شمالی آن در کنترل ترک تبار هاست و تنها از سوی آنکارا به عنوان منطقه مستقل به رسمیت شناخته می‌شود.

بر اساس اعلام مالک کشتی، یک کشتی نظامی ترکیه پنج خدمه این کشتی را شامگاه جمعه بازداشت و کشتی را به کرینا در بخش شمالی جزیره منتقل کرده است.

برخی رسانه‌های قبرسی-ترکیه‌ای اعلام کردند این ماهیگیران حریم دریایی منطقه ترک نشین قبرس را نقض کرده اند. به گفته این منابع کشتی مذکور در ۱۴ کیلومتری سواحل منطقه ترک نشین بوده است. سخنگوی دولت قبرس اعلام کرد دولت این کشور سازمان ملل را در جریان این ماجرا قرار داده و شدیدا از این اقدام انتقاد کرده است.

عالم صدیق سخنگوی نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در قبرس اعلام کرد این نیرو‌ها در جریان این ماجرا قرار دارند و با دو طرف برای کمک به حل شدن اوضاع مذاکره می‌کنند.

جمهوری قبرس که عضو اتحادیه اروپا است تنها کنترل دو سوم این کشور را در اختیار دارد و بخش شمالی جزیره در اختیار بخش ترک نشین و تحت کنترل ارتش ترکیه است. حدود ۳۵۰۰ نظامی ترکیه‌ای در شمال قبرس مستقر هستند و حضور آن‌ها در این منطقه از اصلی‌ترین موارد اختلاف میان بخش ترک نشین و یونانی نشین قبرس است. آخرین دور مذاکرات دو طرف در ژوئیه ۲۰۱۷ به شکست ختم شد.

انتهای پیام/

اعتراض قبرس به سازمان ملل در پی بازداشت خدمه کشتی ماهیگیری توسط ترکیه

برچسب ها: سازمان ملل ، ترکیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار