افشانی:

کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی مهمترین منبع آلایندگی شهری/ قرارداد ساخت 630 واگن مترو منعقد شد

کاظمیکامیون‌های حمل ناشایست مهمترین منبع آلایندگی شهری/ قرارداد ساخت 630 واگن مترو منعقد شدشهردار تهران گفت: کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی از مهمترین منابع آلاینده‌های شهری هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی افشانی شهردار تهران صبح امروز(یکشنبه) با حضور در مرکز کنترل ترافیک در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مجموعه مانیتورینگ کنترل ترافیک تهران بازدید کرد.

افشانی پیش از این بازدید در نشستی که با رئیس پلیس راهور ناجا، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی، مدیر عامل تاکسیرانی، مدیر عامل مترو و رئیس شرکت کنترل ترافیک برگزار شد، ضمن شنیدن گزارش عملکرد آن‌ها توضیحاتی در خصوص تسهیل حمل و نقل در آغاز سال تحصیلی ارائه داد.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده گفت: همه دست‌اندرکاران اعم از معاونت ترافیک و پلیس، اقدامات لازم برای حمل و نقل مناسب را انجام داده‌اند و برای ارائه خدمات بهتر آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌کنم که چه در حالت پیاده و چه سواره قانون را رعایت کنند، افزود: از آنجایی که دولت مصوب کرده کارمندان تا ساعت 9 صبح مجاز به تأخیر هستند، از شهروندانی که برایشان ممکن است خواهشمندم در ساعات پایانی در محل کار خود حاضر شوند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که در ماه مهر وضعیت مطلوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در پایتخت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با رصد دقیق و ساعت به ساعت معضلات ترافیکی برطرف شود و دانش‌آموزان هم در ارتباط با رعایت قانون تذکرات لازم را بدهند.

افشانی با بیان اینکه هوشمند‌سازی از مهمترین برنامه‌های شهرداری است و باید تلاش کنیم هوشمندسازی در سراسر شهر برقرار شود، تصریح کرد: معاونت فنی برای کسانی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیکی شوند، مشوق خوبی است و شهرداری‌ هم باید در موضوع کاهش آلودگی هوا پیش قدم باشد.

وی افزود: تا جایی که ممکن است باید از ورود خودروهای فرسوده جلوگیری کنیم، زیرا بخش زیادی از آلودگی مربوط به کامیون‌های حمل بار است.

افشانی کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی را از مهمترین آلاینده‌های شهری برشمرد و ادامه داد: قرارداد ساخت 630 واگن منعقد شده و امیدوارم با تولید و ورود آن‌ها به سامانه حمل و نقل عمومی سرفاصله حرکت قطارها کمتر شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت کشور مقرر شد ساخت این تعداد واگن با همان رقم موجود در قرارداد ادامه یابد.

وی با بیان اینکه موضوع ایمنی را هم باید جدی گرفت، افزود: تلاش می‌کنیم که وضعیت هوای شهر بهتر شود.

افشانی در پایان گفت: شاخص ارزیابی من رضایت مردم است و اگر مردم ناراضی باشند نشان می‌دهد ما کارمان را درست انجام ندادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار