آذری جهرمی: تحول دیجیتال با استفاده بی رویه از اینترنت، تبلت، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای تفاوت دارد

وزیر ارتباطات در اینستاگرام نوشت: نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره بگیرد؛ تحول دیجیتال با استفاده بی رویه کودکان و نوجوانان از اینترنت، تبلت، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای تفاوت دارد.

جوادبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت اول مهر ماه و بازگشایی مدارس، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن مرور خاطرات دوران دانش‌آموزی خود، تأکید کرد که نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره بگیرد.

وی همچنین اظهار داشت: تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازیهای رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار، در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

«باز باران با ترانه

اول مهر که می شود پرنده خاطراتم پر می کشد به روزهایی که با بدرقه دعای مادر راهی مدرسه می‌شدم. لباس و کیف و کفشم و لوازم التحریریم معمولی بود و متناسب با وضع معاش خانواده ای به نسبت شلوغ، پدری کارگر و حال و هوای شهری جنوبی، اما کانون خانواده ما گرم بود و مادر و پدرم مهربان و بسیار سختکوش.

کم بود، سخت بود و گاهی به مو می رسید ولی هرگز گسسته نمی شد چون دلهایمان خوش بود و قلبهایمان لبریز از محبت و عاطفه‌ای که همدیگر را با آن می‌نوازیدیم و رشد می‌کردیم.

آن روزها تازه نام جبار باغچه‌بان را می شنیدیم که چگونه با سخت‌کوشی و ابتکار روشهایی را برای آموزش ناشنوایان ابداع کرده بود. با مهدی آذریزدی آشنا شده بودیم که قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشته بود. شعرهای کودکانه و زیبای عباس یمینی شریف و مصطفی رحماندوست را می خواندیم و لذت می بردیم. با بیان لطیف پروین و ملک الشعرای بهار حال می کردیم و با «توانا بود هر که دانا بود» فردوسی خو گرفته بودیم و از سرگذشت نابغه شرق، بوعلی سینا لذت می بردیم.

با همه سختی ها و خوشی ها و ناخوشی ها بالیدیم و تغییر در نظام آموزشی را بارها دیدیدم و آزمودیم و بالاخره وارد دانشگاه شدیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایمان برای آینده و اشتغال و ازدواج دو چندان شود و آن روزها همه جوانان بیش و کم چنین دغدغه‌هایی داشتند و متاسفانه اکنون بیش از آن روزها نگران آینده و سرنوشت خویش هستند.

بی تردید بخش مهمی از این دغدغه ها ریشه در نظام آموزشی ای داشت که متناسب با اقتضای جامعه و فرهنگ و نیاز ما طراحی نشده بود و همچنان نیز ادامه دارد.

اما حالا زمان تغییر کرده و جهان یافته هایی نو برای آموزش کودکان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است؛ یافته هایی مبتنی بر استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه آموزش. دیر یا زود، نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره بگیرد. تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازیهای رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار، در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

تحول دیجیتال کانون خانواده را تهدید نمی کند. میان خانواده ها فاصله ای ایجاد نمی شود و همان عاطفه و‌ محبت دوست داشتنی و به یاد ماندنی دوباره تکرار می شود. تحول دیجیتال برای سهولت و نزدیکی طراحی شده است نه برای دوری و سختی، و خواه ناخواه همه اجزای زندگی را به تدریج در بر خواهد گرفت.»

جواد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار