سیزدهم محرم بر اسرای کربلا چگونه گذشت؟

روز سیزدهم ماه محرم اسرای کربلا و خاندان اباعبدالله را به مجلس ابن‌زیاد آوردند و بعد آن‌ها را به زندان کوفه منتقل کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جواندر روز سیزدهم ماه محرم سال ۶۱ ه- ق پس از آن‌که اسرا و سر‌های مقدس شهدای کربلا را در شهر کوفه گردانیدند، ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهر امام حسین (ع) را در برابرش گذاشتند. آن‌گاه زنان و کودکان آن حضرت را به همراه امام سجاد (ع)، در حالی که به طناب بسته بودند وارد مجلس کرده، در برابر تخت آن ملعون ایستاده نگاه داشتند.


بیشتربخوانید :بعد از واقعه عاشورا چه بر سر اهل بیت امام حسین (ع) آمد؟


همچنین در این روز پس از مجلس سوم ابن زیاد، اهل بیت (ع) را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه کردند.

نامه ابن زیاد به مدینه و شام و انتشار خبر شهادت امام حسین (ع) از دیگر وقایع روز سیزدهم سال ۶۱ هجری ذکر شده است.

شهادت "عبدالله بن عفیف ازدی" از اصحاب امیرالمومنین (ع) که در جنگ‌های جمل و صفین دو چشم خویش را از دست داده و از آن پس مشغول عبادت بود نیز از جمله وقایع روز سیزدهم محرم سال ۶۱ هجری بیان شده است.

عبدالله بن عفیف ازدی هنگامی که شنید پسر زیاد به امیرالمومنین و امام حسین علیهم السلام نسبت کذب و دروغگویی می‌دهد، از میان جمعیت برخاست و گفت: "ساکت باش‌ای پسر مرجانه، دروغگو تویی و پدر تو که به تو این مقام را داد.‌ای دشمن خدا، فرزندان پیامبر (ص) را می‌کشی و در منابر مومنین این چنین سخن می‌گویی؟ "

ماموران خواستند متعرض او شوند که با کمک قبیله‌اش به خانه رفت، ولی بعد آمدند و خانه او را محاصره کردند. پس از رشادت‌های او و دخترش، دستگیر شده و همان‌طور که از خدا خواسته بود به دست بدترین خلق یعنی ابن زیاد به شهادت رسید.»

منبع:خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

سیزدهم محرم بر اسرای کربلا چه گذشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار