میر باقری گفت: با توجه به اینکه امروزه بیش از ۸۰ درصد مردم تلویزیون را تماشا می‌کنند، این رسانه تأثیرگذارترین حوزه میان مردم ایران است.

۸۰ درصد مردم کشور مخاطب تلویزیون هستند/ صدا و سیما تأثیرگذارترین رسانه میان مردم است/ عمده‌ترین نیاز سازمان نیروی انسانی کارآمد استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما کشور در مراسم نکوداشت آغاز سال جدید که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه دیروز شاهد شهادت جمعی از هموطنانمان بودیم که یادآور شرایط جنگی فعلی‌مان بود؛ شک و شبهه‌ای در دل افراد بسیاری وجود دارد که آیا این وضعیت فعلی ما و این جنگ اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی علیه کشور ما ناشی از ضعف است یا قدرت ؟؟
 
وی ادامه داد: جواب‌های زیادی برای این سوال وجود دارد؛ یکی از آن‌ها که سال‌ها به کشورهای تحت سلطه القا شده این است که منبع تمام این مشکلات از فرهنگ، دین و هویت ماست؛ یا به تعبیری راه‌حل غربی شدن است؛ این تفکرات برای گذشته‌های دور نیست و همین امروز هم عده‌‌ای با ارائه چنین تفکراتی خود را روشن فکر می‌دانند.
 
اسفندیاری تصریح کرد: جواب‌های دیگری هم وجود دارد که بر خلاف دسته اول نیاز به تفکر و تعقل دارند؛ ما باید خود را از نقص‌ها، ضعف‌ها و ناتوانی‌ها دورکنیم اما در حال حاظر دشمن موفقیت و تلاش‌های ما را ضعف نشان می‌دهند؛ این که اقدامات ما باعث شد تا جبهه‌های مقاومت و استقلال در کشور‌های همسایه مثل لبنان، فلسطین و سوریه حفظ شود‌، نشانه قدرت ماست نه ضعف ما؛ این در حالی است که آمریکا علی رغم مشکلات اقتصادی در بین مردمش میلیاردها دلار در جنگ‌ها هزینه می‌کند.

وی با اشاره به معنا پیدا کردن نسبت هنر و مبارزه در این فضا تصریح کرد: همانگونه که در آیه 39 سوره احزاب آمده؛ مهمترین ارتباط تبلیغ با نترسیدن است، اما چرا این دو موضوع کنار هم قرار داده شده است؟

در پیام امام در سال 67 خط درستی برای فهمیدن این موضوع داده شده، به این صورت که بیان کردند؛ "خون پاک صدها هنرمند مبارز در جبهه‌های عشق و شهادت سرمایه‌های زوال‌ناپذیر و هنری هستند که باید به تناسب جامعه اسلامی در جهان مطرح کنیم".

یا همانگونه که شهید چمران گفته؛ "شهادت هنر مردان خداست".

و توصیه اصلی این است؛ زمانی می‌توانیم بی‌دغدغه این کوله‌بار را زمین بگذاریم که مطمئن باشیم مردم بدون اتکاء به غیر، به حیات جاویدان رسیدند؛ یعنی اگر برای این ذهن‌ها و فکرهای مردمان تلاش نکنیم، همین طرز تفکر که ما نیازمندیم وباید مطیع باشیم باقی می‌ماند و این راه همان راه مبارزه حق علیه باطل و راه سیدالشهداست.

دوران دانشجویی نقطه عطف زندگی انسان‌هاست

مرتضی میرباقری معاونت سیما در ادامه نشست اظهار کرد: بدون شک جوانی و به خصوص دوران دانشجویی نقطه عطف زندگی و آینده انسان‌هاست. انسانی که تنها موجود عالم است که عقل او باعث شده خداوند قلم تعیین سرنوشتش را دست خودش بدهد.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در جمع بیان کرد: شما دانشجویان عزیز در مقطعی از سن خود هستید که زمینه رسیدن به عالی‌ترین وجه و شکوفایی استعدادهای شما کاملا فراهم است. شما با افزایش دانسته‌های خود در زمینه‌های مختلف می‌توانید علم پایدار را در درون خود ایجاد کنید واز طریق تقویت احساسات، انگیزه و ایمان می‌توانید به یک بعد قوی و ماندگار در وجود خود دست پیدا کنید.

وی ادامه داد: شخصیت همه ما عبارت‌ است از آن دانسته‌ای که علم شده، ایمانی که هویت شده و اعمالی که به سرمایه وجودی ما اضافه شده. ما معتقدیم هستی ما به دنیا محدود نمی‌شود و این یعنی آنچه که برای ما سرمایه شده علم و عمل و ایمان است. خداوند توان علمی و عملی بی‌نهایتی در درون ما قرار داده اما  چه میزان از آن در بازه سنی ما شکوفایی خواهد شد.

میرباقری افزود: شما صدا و سیما را برای آینده خود انتخاب کرده‌اید و با دانشگاهی عمومی به نام رسانه ملی روبرو هستید. شما به دانشگاه وارد شدید تا با شکوفایی استعدادهای خود بر افکار عمومی و ساختن جامعه نقش داشته باشید.

معاونت سیما بیان کرد: مهمترین اقدام ما در تلویزیون آنچه است که روی آنتن می‌رود و از طریق برنامه‌سازی نمایش داده می‌شود. هر فکر و ایده‌ای از طریق ساختارهای مختلف برنامه‌هاست که به مردم منتقل می‌شود. اگر این برنامه‌ها براساس نقشه نباشد؛ شلخته، ناقص یا متناقض خواهد شد.برنامه‌سازی‌ها متکی به نقشه‌هاست. نقشه‌هایی که سیاست‌ها و راهبردها آن را می‌سازند و اینکه ما در چه موقعیتی هستیم و به چه چیزی می‌خواهیم برسیم، تعیین کننده همین سیاست‌ها و راهبردهاست.

عملی‌ترین نیاز صدا و سیما برنامه سازی است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه بیش از 80 درصد مردم تلویزیون را تماشا می‌کنند، این رسانه تأثیرگذارترین حوزه مردم ایران است، بنابراین عملی‌ترین سطح نیاز ما برنامه‌سازی است؛ ما نمی‌توانیم از تولیدات دیگر کشورها استفاده کنیم، چرا که برنامه‌ها و سیاست‌ها و آرمان‌های خود را داریم و این برنامه‌ها با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های آنها ساخته شده، بنابراین عمده‌ترین نیاز ما نیروی انسانی کارآمد است؛ نیرویی که در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فهیم باشد تا بتوانیم اتفاقات مهم را سازماندهی کنیم.

معاونت سیما گفت: کسانی که صدا و سیما را انتخاب کرده‌اند، بسته به علایق و توانایی‌هایشان باید تلاش کنند چرا که ما در همه سطوح به آن‌ها نیاز داریم  تا وحدت بین شبکه‌ها و رسانه‌ها حفظ شود.ما هیئت های اندیشه ورزی داریم که در تلاش اند تا از تمام توانایی ها در افراد استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار